title
کد خبر: 41656
00
 تماشا کنید: میوه های عجیب و غریب

علی رغم اینکه این روزها پرورش گلخانه ای دسترسی به انواع میوه ها در همه فصل ها میسر ساخته اما هنوز هم هستند میوه های محلی که نادر هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، شاید شما هم در بازار، میوه‌های لوکسی را دیده باشید که نه تنها اسمشان را هم نشنیده‌اید، بل که قیافه‌شان هم برایتان عجیب است. اگرچه اکنون چند زمانی است که برخی میوه‌ها مثل کامکوت، دیگر معروف‌تر از سابق شده‌اند! با این حال هنوز هم هستند کسانی که شنیدن نام یا دیدن عکس کامکوت یا برخی میوه‌های ذکر شده در این مطلب برایشان تازگی داشته باشد.

 – Rambutan رامبوتان:
 این میوه در جنوب شرقی آسیا می‌روید. درخت رامبوتان همیشه دارای میوه است. طعم این میوه شیرین است و می‌توان طعم آن را به انگور تشبیه کرد.

– Jackfruit جاک فروت یا جاکویرا
 این میوه در جنوب و غرب هند و سریلانکا و فیلیپین و بنگلادش می‌روید. میوه جاک فروت شبیه آناناس، اما از آن شیرین‌تر است. از چوب این درخت به خاطر استحکام بسیار آن در ساخت اثاث منزل استفاده می‌شود.

 Passion Fruit پاشن فروت
 زادگاه اصلی این میوه آمریکای جنوبی و هند و نیوزلند است. این میوه دارای دانه‌های ریز مانند انجیر، اما از انجیر شیرین‌تر است و در تهیه بستنی و شیرینی از آن استفاده می‌شود.

 Lychee لیچی
 زادگاه اصلی این میوه جنوب چین و جنوب هند و تایوان است. پوست این میوه مانند پسته سخت است و گفته می‌شود، قدمت آن به ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد بازمی‌گردد. طعم این میوه شبیه انگور و از جمله میوه‌های سرشار از ویتامین سی است.

 Star fruit میوه ستاره
 این میوه در هند و سریلانکا و اندونزی می‌روید. طعم آن مثل کیوی و آناناس و سیب شیرین است و از جمله میوه‌های سرشار از ویتامین سی به شمار می‌رود.

 Mangosteen مانگوستین
 زادگاه اصلی این میوه اندونزی است. طعم آن ترش و دارای عطری بسیار خوشبو است و گفته شده از جمله میوه‌های ضدسرطان به شمار می‌آید و دارای فواید بسیار زیاد است.

کومکوت
 زادگاه اصلی این میوه چین است و از جمله مرکبات بسیار کوچک به شمار می‌آید که شبیه پرتقال و سرشار از ویتامین سی است.

 Durian دریان
 زادگاه اصلی این میوه برونئی و اندونزی و مالزی است. به دلیل اندازه بزرگ آن به ملکه میوه‌ها معروف است. این میوه دارای بوی بسیار بدی است، به همین دلیل استفاده از آن در اماکن عمومی ممنوع است، اما طعم آن شیرین است.

 

 Dragon Fruit میوه اژد‌ها
 زادگاه این میوه مکزیک و مرکز و جنوب آمریکاست و به خاطر شکل و رنگش به این نام از آن یاد می‌شود. این میوه دارای سه رنگ سفید و صورتی و قرمز، و طعم آن شبیه گلابی است. با برگ‌های این درخت چای نیز تهیه می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز