کد خبر: 41688
ف
اشتباهات وحشتناکی که بعد از تمرین های ورزشی انجام می دهید!
یک ورزش عالی داشته اید. عرقتان در آمده و خسته شده اید اما از آنجا که حسابی کالری سوزانده اید، احساس اعتماد بنفس و قدرت می کنید. اما بدون ریکاوری درست و روتین های بعد از ورزش، تمام این احساس خوب و مزایایی که ورزش برای بدنتان داشته تبدیل به چیزهایی منفی می شوند.

خبر خوب اینکه می توانید بعد از ورزش با مقداری تمرکز حواس از تمام این مشکلات پیشگیری کنید. یک روز استراحت برای بهبود عضلات آسیب دیده، همیشه ایده خوبی بوده است. ایجاد عادات مناسب کمکتان می کند مدت زمانی که می توانید در باشگاه بگذرانید را به حداکثر برسانید. مسلما با انجام ریکاوری مناسب، نتایج بهتری نیز در کاهش و کنترل وزن دریافت می کنید.

در ادامه به شما خواهیم گفت که افراد معمولا بعد از یک ورزش ترکیبی با شدت بالا چه اشتباهاتی را انجام می دهند و شما باید به جای آن چه کاری انجام دهید.

خوردن غذاهای ناسالم

بعد از ورزش، از بسته کوکی و شیرینی فاصله بگیرید. اگر هم می خواهید مقداری از این غذاها بخورید ( که اشکالی هم ندارد)،می توانید این کار را چند ساعت دیگر انجام دهید.

یکی از بدترین غذاهایی که می توانید بعد از ورزش بخورید، تنقلات ناسالم است.منظورم غذاهایی است که ارزش تغذیه ای بسیارناچیزی دارند.

از آنجا که در طول ورزش، زخم های بسیار کوچکی روی عضلاتتان ایجاد شده باید با استفاده از کربوهیدرات و پروتئین دوباره به عضلات سوخت رسانی کنید و در ترمیم این آسیب ها کمکشان نمایید. برای مثال خوردن شیر به همراه خرما بعد از ورزش می تواند پروتئینی با کیفیت و کربوهیدراتی سالم به بدن برساند.

به اندازه کافی نمی خوابید

چه صبح ورزش کنید و چه شب، برای رشد و ترمیم عضلات و درست عمل کردن بدن به خواب کافی نیاز دارید. وقتی به خواب
می روید، بدنتان به حالت ریکاوری می رود. سپس مواد مغذی و مواد معدنی را به عضلات، بافت ها و استخوان هایی که نیازمند ترمیم هستند ارسال می کند. بدون خواب کافی، سطح کورتیزول به شدت بالا می رود و روی بدنتان فشار می آورد. خواب به پایین آمدن کورتیزول کمک و بدن را آرام می کند.

بعد از ورزش به بدن آب رسانی نمی کنید

 

به عرق ریختن هایتان در طول ورزش فکر کنید. بدنتان در طول ورزش مقدار زیادی الکترولیت و آب از دست داده است، بنابراین آب رسانی نکردن بعد از چنین فعالیتی اشتباه بزرگی است.

با اینکه شاید دریافت کالری، درست بعد از اینکه مقدار زیادی از آن را سوزانده اید برخلاف میلتان باشد. اما غذا نخوردن و آب ننوشیدن بعد از ورزش می تواند بدن را به حالت قحطی زدگی ببرد. این یعنی سوخت و ساز بدنتان کاهش پیدا می کند و بدن به احتباس مایعات و بالا بردن وزن آب بدن رو می آورد. این دقیقا برعکس آن چیزی است که به دنبالش بودید. قبل از ورزش، در طول ورزش و بعد از آن به بدن آب رسانی کنید تا بیشترین نتیجه را از ورزش و افزایش سوخت و ساز بعد از آن دریافت کنید.
می توانید آب معمولی یا یک شیک پروتئینی بنوشید.

قرص می خورید

اگر بعد از یک ورزش سخت، دچار آسیب دیدگی شده اید و یا احساس درد می کنید، شاید استفاده از یک قرص ضد التهاب مانند ایبوپروفن برای کاهش درد، با عقل جور دربیاید. اگر برای درد مزمن و یا پیشگیری از درد در طول ورزش، هر شب مانند آب نبات قرص استفاده کنید مسلما برایتان مشکل به وجود خواهد آمد.

اگر متوجه شدید وابسته مکمل های قبل از ورزش یا داروهای ضد التهابی شده اید، فرصت مناسبی است که یک گام به عقب باز گردید و برنامه غذایی، سبک زندگی و روتین ورزشی خود را دوباره ارزیابی کنید.

آیا در برنامه غذایی تان شکافی وجود دارد که باعث می شود در برخی نقاط دچار کمبود مواد مغذی شوید؟ آیا ورزش هایی که انجام می دهید برای عضلات و مفاصلتان بیش از حد دشوار هستند؟ آیا درست نمی خوابید؟ اگر هر کدام از اینها برایتان کارایی نداشت هیچ وقت برای تغییر دادنشان دیر نیست.

خیلی بهم پیوسته ورزش می کنید

اگر بعد از یک کلاس ورزشی در صبح، عصر هم می دوید و سپس فردا صبح دوباره به باشگاه می روید مسلما به عضلات خود زمان کافی برای ریکاوری و تجدید قوای مجدد نداده اید. یکی از بدترین چیزهایی که بین ورزشکاران دیده می شود اُور ترینینگ است که در این حالت، فرد مستقیم از یک ورزش به ورزش دیگری می رود.

وقتی به دنبال نتیجه گیری سریع هستید، معمولا در یک زمان کوتاه فعالیت زیادی انجام می دهید که منجر به آسیب دیدگی و عدم تعادل می شود. به جای اینکه با فشار بیش از حد خود را بسوزانید به فکر سبک زندگی و برنامه ای باشید که آرام و بدون فشار بیش از حد، شما را به هدفتان برساند.

حرکات کششی را انجام نمی دهید

انجام چند حرکت کششی مناسب بعد از ورزش، کمک می کند بدن بیشترین مزایا را از ورزشتان دریافت کند. کشش باعث می شود عضلات دچار گرفتگی نشوند و ساده تر به بازسازی خود بپردازند. با گذشت زمان، کشش به انعطاف پذیری و افزایش دامنه حرکتتان کمک می کند. این موارد بعدها باعث هرچه بهتر انجام دادن تمرینات می شوند. شما قادر خواهید بود که فرم خود را بهبود ببخشید، تکنیک خود را کامل کنید و با کاهش خطر آسیب دیدگی، با شدت بیشتری ورزش کنید.

نویسنده: ایسادورا باوم

منبع: سایت دکتر کرمانی


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
پر بازدیدترین
  • فشار خون بالا و راه های درمان خانگی آن
  • بازیگر خردسال سالهای گذشته تلویزیون مدل شد! + عکس
  • دختر بیل گیتس به همراه نامزد عربش! + عکس
  • خرمشهر از نفس افتاد (+عکس)
  • چه نوع ورزشی برای کاهش وزن سالمندان بهتر است؟
  • ۵ پیشنهاد غذایی برای پیشگیری از سرطان
  • چگونه چربی پوست را کنترل کنیم؟
  • کمبود این ویتامین در مرز هشدار است!
  • استفراغ و بالا آوردن نوزاد چه فرقی دارند؟
  • همپوشانی های بیمه ای چگونه رفع می شود؟
  • چرا بعضی از نوزادان دیرتر سخن می گویند؟
  • عامل ایجاد عارضه تنگی کانال نخاعی!
  • مطالبات پرستاران مانند پزشکان بر حق است
  • نکاتی که خانم‌های حامله باید درباره رادیوگرافی بدانند
  • چگونه وزن را در دوران حاملگی ثابت نگه دارم؟
  • زلزله حوالی "لومار" ایلام را لرزاند
  • پرستاری ، راه میانبری برای رسیدن به رضایت پروردگار
  • طرح آرامش و امنیت شبانه تهران آغاز شد
  • پرستاری حرفه‌ای جامعه‌نگر و مشارکت‌جو است
  • رهبر انقلاب در حرم حضرت زینب + عکس
  • خانواده ها باید برای کنترل فرزندان با مواد مخدر جدید آشنا شوند
  • پارادوکس کمبود و نیروی پرستار بیکار در کشور
  • آخرین اخبار
  • توصیه هایی معنوی برای دوران بارداری
  • پارادوکس کمبود و نیروی پرستار بیکار در کشور
  • پرستاری حرفه‌ای جامعه‌نگر و مشارکت‌جو است
  • رهبر انقلاب در حرم حضرت زینب + عکس
  • خانواده ها باید برای کنترل فرزندان با مواد مخدر جدید آشنا شوند
  • پرستاری ، راه میانبری برای رسیدن به رضایت پروردگار
  • طرح آرامش و امنیت شبانه تهران آغاز شد
  • کمبود این ویتامین در مرز هشدار است!
  • زلزله حوالی "لومار" ایلام را لرزاند
  • بهترین رژیم های غذایی سال 2018
  • استفراغ و بالا آوردن نوزاد چه فرقی دارند؟
  • چگونه وزن را در دوران حاملگی ثابت نگه دارم؟
  • نکاتی که خانم‌های حامله باید درباره رادیوگرافی بدانند
  • بهاره رهنما در یک جشن تولد! + عکس
  • عامل ایجاد عارضه تنگی کانال نخاعی!
  • چرا بعضی از نوزادان دیرتر سخن می گویند؟
  • تیپ سیاوش خیرابی و خانواده اش در ویلایشان! + عکس
  • ۱۴ نشانه که می‌گوید با همسرتان تفاهم دارید
  • بهترین رژیم غذایی برای افراد شاغل
  • نوشیدنی مورد علاقه «ملیکا شریفی نیا» در یک مهمانی! + عکس
  • حرکات موزون خانم های بازیگر در یک نمایش! + عکس
  • ۶ غذایی که سبب بروز پیری زودرس و ایجاد اکنه در پوست می شوند
  • فریبا نادری و ماشین لوکسش! + عکس
  • پنج عادت صبحگاهی که روز شما را می سازد
  • تیپ و حجاب نیکی کریمی در فرانسه! + عکس
  • اشتباهات رایجی که رابطه عاطفی شما را به خطر می اندازد
  • ۴ بیماری که قاتل نیمی از ایرانیان است
  • چگونه چربی پوست را کنترل کنیم؟
  • ۵ پیشنهاد غذایی برای پیشگیری از سرطان
  • ۳۰ روش برای تقویت هوش کودکان
  • 14 خاصیت از آب انار که از آن بی اطلاعید
  • ۳ باور نادرست درباره گیاه‌خواری
  • متن بیانیه رسمی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد آب ژرف
  • اتاق مشاوره دارویی در داروخانه‌ها راه‌اندازی ‌شود
  • آنفلوآنزا گرفته‌ام یا سرما خورده‌ام؟
  • انواع آسیب های ورزشی؛ از تشخیص تا درمان
  • ۱۵ ترفند آشپزی از زبان مشهورترین سرآشپزهای جهان
  • ۵ کاری که باید هر روز برای پیشگیری از سرطان انجام بدهید
  • خانم ابتکار! نگذارید استعداد دختران تلف شود
  • درمان های خانگی موخوره
  • فشار خون بالا و راه های درمان خانگی آن
  • کشف اختلاس میلیاردی
  • جان باختن راننده یدک‌کِش
  • پرش وانت به داخل جوی آب
  • قاچاق ۱۶ کانتینر استیل قاچاق
  • آتش گرفتن ناگهانی یک اتوبوس
  • ماجرای واردات آیفون توسط تامین اجتماعی
  • علت ممنوعیت ماهی تیلا پیا
  • خواص چای سبز برای پوست صورت
  • با اصول درست دویدن آشنا شوید
  • دختر بیل گیتس به همراه نامزد عربش! + عکس
  • خرمشهر از نفس افتاد (+عکس)
  • بازیگر خردسال سالهای گذشته تلویزیون مدل شد! + عکس
  • حجاب متفاوت سحر قریشی در خارج از کشور! + عکس
  • با همه‌ی قرص‌هایتان خداحافظی کنید
  • به پایان دردناک کره زمین نزدیک می‌شوید
  • علت چاقی شکم و خطرات آن
  • ورزش های خطرناک برای زنان باردار
  • فنون مذاکره ساده اما موثری که برای موفق شدن به آن ها نیاز دارید
  • علل ابتلا به مثانه عصبی چیست؟
  • شما هم با نوشیدن چای ترش می‌کنید؟!
  • تمام شرایط پوستی که با وجود استرس، وخیم تر می شوند!
  • چطور نفخ حبوبات را از بین ببریم؟!
  • می‌خواهید کمتر نمک بخورید؟ فلفل غذا را زیاد کنید!
  • چه نوع ورزشی برای کاهش وزن سالمندان بهتر است؟
  • ترسی شجاعت بخش !
  • توضیحات ناجا درخصوص زیرگرفتن یک خانم
  • کشف کالای قاچاق در اهر
  • دستگیری ۲ تن در مالزی به اتهام ارتباط با داعش
  • سه روش آسان اندازه گیری چربی خون در خانه