title
کد خبر: 41769
00
تلاش انجمن های تخصصی برای سلامت مصرف کنندگان گوشت قرمز

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده های خام دامی، گفت: حلال بودن فرآورده های گوشت قرمز در کنار رعایت اصول بهداشتی، توانسته از سلامت مردم صیانت کند.

به گزارش بهداشت نیوز: فرهاد آگاهی در ارتباط با اهمیت سلامت فرآورده های خامی در سبد غذایی مردم، اظهار داشت: گوشت قرمز، جزء مهمترین اقلام سبد تغذیه ای خانوارها ست و نقش کلیدی در تامین سلامت جامعه دارد و متاسفانه باید اعتراف کنیم که مبتنی بر آمارهای موجود، در سال های اخیر شاهد کاهش مصرف گوشت قرمز در جامعه هستیم.

وی ادامه داد: از آنجا که در اغلب تئوری های مدرن، انسان سالم، محور توسعه شناخته شده، باید تلاش ها بر این مدار قرار گیرد که هیچ مولفه ای بر ایمنی و امنیت غذایی مردم، ارجحیت پیدا نکند و مسیر دستیابی مردم به نیازهای تغذیه ای هموار شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی تصریح کرد: حلال بودن فرآورده های گوشت قرمز در کنار رعایت اصول بهداشتی، توانسته از سلامت مردم صیانت کند ولی بحث آسان سازی دسترسی مردم، هنوز یک چالش جدی در این حوزه است.

به گفته وی، در کشورهای مختلف، توجه بسیار زیادی در رابطه با تامین پروتئین های لازم برای افراد زیر ۲۵ سال می شود که در ترکیب جمعیتی کشور ما نیز تعداد این افراد زیاد است.

آگاهی افزود: پدیده خشکسالی سبب شده هزینه تمام شده تولید گوشت قرمز در کشور افزایش پیدا کند و همین عامل، اثر زیادی در کاهش قدرت خرید مردم داشته و در این خصوص دولت باید هرچه سریع تر، برای دسترسی آسان تر مردم به فرآورده های گوشتی، پیش نیازهای لازم را فراهم سازد، در غیر این صورت شاهد افزایش هزینه های درمانی مردم خواهیم بود.

وی گفت: خوشبختانه در این زمینه، انجمن های تخصصی فعال و پرتلاش هستند و تردد چشمگیر مسئولین دولتی و صاحبنظران دانشگاهی در دومین نمایشگاه میتکس در ماه گذشته و همچنین رفت و آمد هیات های تجاری کشورهای مختلف، از جمله فرانسه، استرالیا، برزیل، قزاقستان و اتحادیه اروپا، نشان داد انجمن واردکنندگان فرآورده های خام دامی به کانون توجهات و رایزنی ها برای تامین گوشت قرمز تبدیل شده است. اما دستگاه های دولتی هرکدام ساز خود را می زنند و به صورت جزیره ای عمل می کنند، این درحالی است که تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز مردم، جز از طریق هم نوایی سازمان های دولتی تحقق پیدا نخواهد کرد.

به گفته آگاهی، تامین سلامت مردم، از طریق حلقه های متعددی صورت می پذیرد و انجمن های مختلفی مشارکت داشته و هریک مبتنی بر یک تقسیم کار ملی، در کنار یکدیگر ایفای نقش می کنند.

وی تصریح کرد: نمایندگان سازمان دامپزشکی و ناظران شرعی، بر کشتار دام های وارداتی نظارت دارند و در این خصوص نگرانی خاصی وجود ندارد.

 

منبع: مهر


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز