title
کد خبر: 41785
00
جراحی لیزیک چشم چگونه انجام می‌شود؟

یک جراح چشم پزشک گفت: اکثر روش‌های جراحی سریع هستند و معمولاً حدود 10 دقیقه برای هر چشم طول می‌کشند، دوره بهبودی لیزیک سریع و مدت زمان ناراحتی بعد از جراحی کوتاه است.

به گزارش بهداشت نیوز: حسن شهیدی چشم‌پزشک در خصوص عمل‌های جراحی چشم اظهار داشت: جراحی‌های اصلاح عیوب انکساری چشم برای تغییر شکل قرنیه و در نتیجه اصلاح مسیر شکست نور در چشم و بدست آمدن دید واضح است.

وی افزود: روش‌های مختلفی برای اصلاح عیوب انکساری چشم وجود دارد که اکثراً با لیزر انجام می‌شود. در این روش‌ها، جراح با کم کردن انحنای قرنیه (اصلاح نزدیک‌بینی)، شیب‌دار کردن انحنای قرنیه (اصلاح دوربینی) و صاف کردن بی‌نظمی‌های قرنیه (اصلاح آستیگماتیسم)، مشکل مربوطه را برطرف می‌کند.

این چشم پزشک توضیح داد: این کار با حذف مقادیر میکروسکوپی از قرنیه به کمک لیزر انجام می‌شود.

شهیدی خاطر نشان کرد: اکثر روش‌های جراحی سریع هستند و معمولاً حدود ۱۰ دقیقه برای هر چشم طول می‌کشند، قبل از جراحی قطره‌های بی‌حس کننده در چشم ریخته می‌شود بنابراین هیچ دردی حین جراحی حس نخواهد شد.

وی در خصوص جراحی لیزیک چشم گفت: در جراحی لیزیک، ابتدا جراح با استفاده از یک ابزار جراحی به نام میکروکراتوم، یک لایه دایره‌ای بسیار نازک (فلپ) از قرنیه جدا می‌کند و آن را برای دسترسی به استرومای قرنیه کنار می‌زند. سپس توسط لیزر اگزایمر، مقادیر میکروسکوپی از بافت قرنیه برای تغییر شکل آن براساس مشکل موجود، برداشته می‌شود.

وی در پایان گفت: لایه فلپ برداشته شده بعد از ایجاد تغییرات لازم در قرنیه، مجدداً در جای خود قرار داده می‌شود. این لایه مثل یک پانسمان طبیعی عمل می‌کند و باعث می‌شود چشم به سرعت بهبود یابد. دوره بهبودی لیزیک سریع و مدت زمان ناراحتی بعد از جراحی کوتاه است.

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز