title
کد خبر: 41828
00
بعد از 30 سال همدیگر را درک نمی کنیم

عاشق همسرم هستم اما او هیچ احساسی به من ندارد. صحبت های ما همیشه به مشاجره و دعوا ختم می شود، در ضمن 30 سال است که با هم زندگی می کنیم. چه کار کنیم تا همدیگر را بهتر درک کنیم؟ لطفا راهنمایی ام کنید.

به گزارش بهداشت نیوز: مخاطب گرامی، هرچند اطلاعات زیادی از جمله سن، جنسیت، شغل و ... را در اختیار ما قرار نداده اید ولی با این حال، موارد زیر را برای اطلاع شما عرض می کنم که امیدوارم روند زندگی تان را تغییر دهد.

نکاتی درباره احساس همسرتان به شما
این که گفته اید همسرتان هیچ حسی به شما ندارد، ممکن است تصور و برداشت شما از رفتارهای وی باشد و امیدوارم که خیلی به واقعیت نزدیک نباشد چون اگر هیچ احساسی وجود نداشت، امکان تداوم زندگی مشترک شما به مدت 30 سال خیلی کم بود. بنابراین قبل از هر اقدامی لازم است که با تمرین مثبت اندیشی، ذهنیت خودتان را درباره این موضوع تغییر دهید و در این باور تردید ایجاد کنید. به طور قطع رفتارهای سرد و بی تفاوتی های همسرتان درباره شما در ایجاد و تشدید این باور نقش زیادی داشته است ولی فراموش نکنید که بی توجهی و سرد شدن روابط، فقط به علت بی احساسی نیست و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. بنابراین سعی کنید دلایل این رفتارها را بشناسید تا بهتر بتوانید برای رفع آن ها برنامه ریزی کنید.

از دید همسرتان به موضوعات نگاه کنید
به تفاوت های فردی توجه و سطح انتظارات خود را تعدیل کنید. هر انسانی صفات شخصیتی منحصر به فرد و سلایق مخصوص به خود را دارد بنابراین وجود تفاوت های فردی امری بدیهی است، به خصوص اگر دو نفر از لحاظ جنسیتی نیز با هم متفاوت باشند،

گفت و گوی خود را با گلایه مندی، شکایت و محاکمه کردن شروع نکنید و سعی کنید مشکلات را به ترتیب اولویت و با آرامی، بیان و برای هر مورد دلایل و پیشنهادهای خود را نیز مطرح کنید.

این اختلاف فاحش تر خواهد بود. بر همین اساس برخی از رفتارهای همسرتان ممکن است از دیدگاه شما معنای خاصی داشته باشد در حالی که شاید از نظر او چندان مهم نباشد. پس بهتر است رفتارهای وی را از منظرجنسیتی خودتان قضاوت نکنید. نکته دیگری که در ایجاد کدورت بین زوج ها نقش زیادی دارد، میزان انتظارات آن ها از یکدیگر است و به طور طبیعی هر اندازه این توقعات بیشتر باشد، دلخوری بیشتری نیز به دنبال خواهد داشت بنابر این شایسته است سطح خواسته های خود را تعدیل کنید.

در نحوه گفت و گوها تجدید نظر کنید
در ادبیات و محتوای گفت و گوهای خود تجدید نظر کنید. این که همواره صحبت های شما به مشاجره ختم می شود، نشانه وجود اشکال در زمان، مکان، محتوا و ادبیات شما و همسرتان در مذاکرات است. برای ایجاد یک گفت و گوی اثر بخش ابتدا به همسرتان بگویید که نیاز دارید راجع به موضوعات زندگی مشترک با ایشان صحبت کنید و سپس از وی بخواهید که زمانی را برای این کار مشخص کند. گفت و گوی خود را با گلایه مندی، شکایت و محاکمه کردن شروع نکنید و سعی کنید مشکلات را به ترتیب اولویت و با آرامی، بیان و برای هر مورد دلایل و پیشنهادهای خود را نیز مطرح کنید. اشتباهات همسرتان را مستقیم و با حالت تحقیر بیان نکنید و هنگام صحبت، از ویژگی های مثبت او نیز نام ببرید. آرامش خود را حفظ کنید و از بی احترامی و توهین به وی بپرهیزید تا او نیز اجازه چنین کاری را به خودش ندهد.

همسرتان را درک کنید
اگر انتظار دارید که همسرتان شما را درک کند، لازم است که ابتدا شما این کار را بکنید و به نحوی رفتار کنید که بفهمد او را درک می‌کنید. درک متقابل زمانی اتفاق می افتد که هر یک از زوج ها از خودش شروع کند و منتظر طرف مقابل نماند. همین که شما در زمان های خستگی و بی حوصلگی همسرتان، دلخوری ها و مشکلات خود را مطرح نکنید، از تلافی کردن پرهیز کنید و به ویژگی های مثبت وی نیز اشاره داشته باشید، نشان دهنده درک کردن ایشان است و حس خوبی را به وی منتقل می کند.

 

منبع: روزنامه خراسان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
مهدی
1396/09/25 - 13:090 0
این متن کاملا یکطرفه نوشته شده و ارزش کارشناسی نداره.
اینستاگرام بهداشت نیوز