title
کد خبر: 41834
00
 مرگ مددجویان  در زلزله کرمانشاه

قائم مقام کمیته امداد استان کرمانشاه از خسارت به بیش از شش هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد استان در زلزله اخیر خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 2700 واحد به صورت ۱۰۰درصدی تخریب شده است.

به گزارش بهداشت نیوز ، محسن رخصی با بیان این‌که در حادثه زلزله غرب کشور خسارات جانی و مالی فراوانی به مردم به ویژه مددجویان وارد شده است، گفت: در زلزله اخیر ۸۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد فوت و بیش از ۳۳۷ نفر مصدوم شده‌اند.
رخصی با تاکید بر این‌که امدادگران کمیته امداد از نخستین روز پس از زلزله پای کار بوده‌اند، عنوان کرد: امدادگران این نهاد تاکنون ۴۰۹۱ پرونده برای خانوارهای مددجو آسیب دیده از زلزله تشکیل داده و این پرونده‌ها را به ستادهای معین بنیاد مسکن تحویل داده‌اند.
وی  تاکید کرد: هم‌چنین امدادگران کمیته امداد به منظور خدمت رسانی سریع به خانواده‌های نیازمند تحت حمایت ۲۵۰ پرونده مربوط به این خانوارها را برای دریافت تسهیلات عمرانی به بانک‌های عامل معرفی کرده‌اند.
قائم مقام کمیته امداد استان کرمانشاه ادامه داد: هم‌چنین زلزله اخیر به بیش از ۲۷۰۰ طرح اشتغال مددجویی آسیب وارد کرده است.
وی گفت: این خسارات شغلی نیز با کار شبانه روزی امدادگران خدوم این نهاد شناسایی و جهت جبران خسارات به مرکز اعلام شده است.
وی تاکید کرد: امدادگران کمیته امداد در تمامی حوزه‌ها از جمله توزیع ۱۷۰۰ کامیون کمک مردمی، برپایی ایستگاه‌های مشاوره و روانشناسی و توزیع ۲۵۷ کانکس اهدایی خیران اقدامات و تلاش های فراوانی انجام داده‌اند که همه این اقدامات در نوع خود بسیار ارزشمند و جهادی بوده است.
رخصی با اشاره به این‌که اکنون اصلی‌ترین کار و فعالیت کمیته امداد، پیگیری امور ساخت و تعمیر منازل مسکونی مددجویان زلزله‌زده است، گفت: هم اکنون تمام فعالیت این نهاد برای بازسازی و ساخت منازل مسکونی رو جلو و با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست.
منبع:ایسنا
 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز