title
کد خبر: 42009
00
امیدواریم قانون 10 ساله پرستاری به سرانجام برسد

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور اظهار امیدواری کرد که با همکاری نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق، بهداشت و درمان و با جابجایی بودجه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری این قانون ۱۰ ساله بر زمین مانده به سرانجام برسد.

به گزارش بهداشت نیوز، قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور اظهار امیدواری کرد که با همکاری نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق، بهداشت و درمان و با جابجایی بودجه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری این قانون ۱۰ ساله بر زمین مانده به سرانجام برسد.

محمد شریفی‌مقدم با بیان این‌که قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از ۲ مسیر پیگیری می‌شود، در ادامه اظهار کرد: در یک بحث تعیین تعرفه‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای همه گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی است و حتی تعرفه خدمات پرستاری که ئظیفه شورایعالی بیمه فارغ از آن‌که منابع آن کجاست که البته این منابع برای بیمه مهم است.

وی با بیان این‌که در آبان‌ماه ۹۵ بسته‌های خدمات پرستاری تعریف شد، افزود: این بسته‌ها با مشارکت نظام پرستاری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعریف و به دبیرخانه شورایعالی در وزارت رفاه ارسال شد.

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با بیان این‌که در دبیرخانه شورایعالی در یک اقدام غیرکارشناسی و غیرمنطقی و با یک استعلام تلفنی و موافق نبودن بیمه موضوع مسکوت ماند، ادامه داد: پس از رایزنی‌ها با کمیسیون اجتماعی دولت آغاز شد و در آنجا تکلیف شد که بحث تعرفه‌های خدمات پرستاری به شورایعالی بیمه ارسال شود و پس از چندین بار پیگیری یک بار این موضوع در دستور کار شورایعالی بیمه قرار گرفت.

 

شریفی‌مقدم با بیان این‌که اما با این وجود عزم و اراده‌ای جدی برای اجرای آن وجود نداشت، خاطرنشان کرد: سال گذشته در قانون برنامه ششم توسعه تبصره ث ماده ۷۴ صراحت دارد که دولت مکلف است که قانون تعرفه‌گذاری را با منابع از بودجه عمومی اجرا کند.

 

وی افزود: در همین راستا در شهریور امسال با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برآورد شد که ۱۰۰۰ میلیارد علاوه‌بر منابع موجود برای اجرای این قانون نیاز است این موضوع به معاونت اجتماعی سازمان برنامه و بودجه منتقل شد که آن‌ها نیز عنوان کردند دولت منابعی ندارد و نمی‌توانند ردیفی را برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اختصاص دهند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور گفت: امید می‌رود امسال با همکاری نمایندگان مجلس و با جابجایی منابع امکان اجرای این قانون فراهم شود


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز