title
کد خبر: 42203
00
 تبدیل نهالی پاک به درختی تنومند

طی بازدید دکتر فرخنده استاد برجسته دانشگاه عنوان شد: فعالیت‌های تحصیلی معلولین جوان ویژه‌ترین خدمات به این قشر از جامعه در آسایشگاه خیریه کهریزک است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر شهربانو فرخنده استاد ایرانی دانشگاه‌های آمریکا، با حضور در جمع سالمندان و معلولین این خانه بزرگ، ساعاتی را میهمان صمیمی کهریزک بود.
وی در ادامه دیدارش در نشستی صمیمی با محمدرضا صوفی‌نژاد مدیر آسایشگاه به تبادل نظر درباره تجربیات خویش در طول سالیان متمادی فعالیت در مجامع علمی پرداخت.
دکتر فرخنده با ابراز خشنودی از اهم رویدادهایی که از  نزدیک شاهد و ناظر آن بوده است، گفت:
از بارزترین فعالیت‌های در خور انتظار این مجتمع را مدرسه معلولین جوان می‌دانم. آنان با امید  و آرزوهایشان زنده‌اند و این مدرسه می‌تواند در پویایی آنان نقشی تعیین کننده داشته باشد. همچنین مطلع شدم که جمع قابل توجهی از این معلولین سخت کوش راهی دانشگاه نیز شده‌اند که خود جای تحسین مضاعف دارد.
وی در مقایسه فعالیت‌های کهریزک با مراکز مشابه خارج از کشور نیزگفت :
در کشورهای مختلف از نزدیک فعالیت‌های مراکز نگهداری و توانبخشی معلولین و سالمندان را دیده‌ام، اگر چه در جوامع غربی از تکنولوژی و زیر ساخت‌هایی به مراتب بهینه‌تر استفاده می‌شود، اما در فضای کهریزک بخوبی می‌توان شاهد نظم و آراستگی مثال زدنی بود. همچنین عشق و علاقه‌ای که کارکنان از خود بروز می‌دهند، نشانی از خستگی را بر سیمای آنان باقی نمی‌گذارد.
شهربانو فرخنده اضافه کرد: نهال پاکی که در کهریزک کاشته شده، امروزه تبدیل به درختی تنومند شده که شاخ و برگ‌های پرثمری دارد. امیدوارم این درخت کهنسال همچنان پر بار بماند تا نیاز نیازمندان جامعه را همچون همیشه مرتفع سازد.
این استاد برجسته دانشگاه با آرزوی زیباترین روزها برای مدیران و کارکنان این مجموعه خیریه، نتیجه تلاش‌های مجدانه آنان را بقاء و نام و اعتبار کهریزک در مجامع بین المللی دانست و بر اهتمام همیشگی در نگرش مثبت رایج تأکید کرد.
منبع:موسسه خیریه کهریزک
 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز