title
کد خبر: 43564
00
کدام فلفل خاصیت بیشتری دارد؟

برخی معتقدند فلفل تند، سس فلفلی، غذای تند یا کپسول‌های لاغری حاوی فلفل، تاثیر چشمگیری در روند افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن دارد.

به گزارش بهداشت نیوز،عامل ایجاد تندی فلفل چیست و تا چه میزان بر سوخت و ساز بدن تاثیر‌گذار است و چه تفاوتی بین انواع فلفل‌های شیرین و تند وجود دارد و زیاده‌روی در مصرف آن چه عوارضی به دنبال دارد؟

عامل تندی فلفل :کپسایسین، ترکیب گیاهی بی‌رنگی است که به انواعی از فلفل‌ها خاصیت تندی و تسکین درد می‌دهد.کدام فلفل‌ها خاصیت بیشتری دارند؟

 

فلفل گیاهی بوته‌ای با پوسته‌ای قرمز یا سبز است و شامل انواع  فلفل دلمه ای به رنگ‌های قرمز و زرد و سبز و نارنجی ، فلفل سیاه و فلفل شمشیری است.

 

 

فلفل سیاه را به اندازه بخورید

 

برخی معتقند برای کاهش وزن ،به هر غذایی  فلفل سیاه بیفزایید، اما باید بدانید، فلفل تند و سیاه در مقایسه با سایر انواع آن، طبع گرم‌تری دارد و قوی‌تر است و حرارت زیادی تولید می‌کند و نباید به طور دائم و روزانه مصرف شود.

 

وقتی حرارت در بدن زیاد شود، رطوبت کم می‌شود و بدن رو به خشکی می‌رود. کسانی که زیاد فلفل می‌خورند، بتدریج بدن‌های چروکیده و پوستی حساس و کدر پیدا می‌کنند. بهتر است فلفل سیاه همراه غذاهای سرد و نفاخ خورده شود تا از سردی و مضرات آنها کاسته شود.

 

 

فلفل تند بی‌ضرر نیستکدام فلفل‌ها خاصیت بیشتری دارند؟

 

اگر فلفل بخصوص انواع تند و قرمز آن متناسب با مزاج غذا استفاده نشود،‌ چون حرارت غذا را بالاتر می‌برد، می‌تواند منجر به عوارض کوتاه‌مدت نظیر داغی بدن، جوش، کهیر، خارش پوست و در بلند‌مدت،‌ سبب بروز لک‌های پوستی، التهاب و زخم گوارشی شود. فلفل دلمه‌ای، جزو مواد غذایی آلرژی‌زاست و بهتر است افرادی که پوست حساس و تحریک‌پذیر دارند، آن را از برنامه غذایی خود حذف کنند.

 

 

کپسول‌های لاغری حاوی فلفل تند

 

این روزها برخی افراد با هدف افزایش سوخت‌و‌ساز بدن و کمک به لاغری سریع، از کپسول‌هایی که به ادعای تولیدکنندگان آن حاوی فلفل تند هستند، استفاده و مصرف این محصول را به دیگران نیز توصیه می‌کنند.

 

فلفل به دلیل گرمازایی بالا  تا حدودی سبب افزایش متابولیسم بدن و کالری‌سوزی شود، اما این افزایش سوخت و ساز به میزانی نیست که بتواند اضافه وزن را تا حد زیادی کاهش دهد.

 

کدام فلفل‌ها خاصیت بیشتری دارند؟

 

 اگر بخواهیم از این کپسول‌ها و همچنین سس‌ها و غذاهای تند برای لاغری مصرف کنید  با عوارض گوارشی همچون زخم و التهاب معده، گاستریت و زخم دوازدهه مواجه می شوید، بنابراین فلفل و ادویه های تند را با وجود کمک به افزایش متابولیسم بدن  برای کاهش وزن و چاقی به صورت روزانه و مستمر و در مقادیر زیاد استفاده نکنید.

 

فلفل دلمه‌ای رنگین طعمی ملایم‌تر دارد و ویتامینC و ترکیبات ضد سرطان آن در حالت رسیده کمی بیشتر است. هر چه فلفل دلمه‌ای رنگ شفاف‌تر و پوست سفت‌‌تری داشته باشد، تازه‌تر است .

 

فلفل دلمه‌ای سبز، حاوی مقادیر بیشتر منیزیم و انواع نارنجی آن دارای بتاکاروتن است که در سلول‌های بینایی تبدیل به ویتامین A می‌شود. ترکیبات فلاونوئیدی و آنتی‌اکسیدانی (ضدسرطانی) موجود در فلفل‌های رنگی، وقتی در معرض حرارت قرار بگیرند،به میزان بیشتری آزاد می‌شوند و قابلیت جذب و اثرات سلامت بخش بهتری دارند. بنابراین بهتر است آنها را پیش از مصرف در میزان کمی روغن تفت دهید یا به سیخ بکشید .

 

منبع: صداوسیما

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز