title
کد خبر: 44440
00
ارائه بیش از 3 هزار خدمت در وزارت بهداشت

رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت معادل 4 وزارتخانه دولت است و بالغ بر 3 هزار خدمت در حوزه بهداشت، درمان، آموزش، پژوهش، فناوری، دارو و تجهیزات پزشکی را ارائه می دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمد حسین سالاریان زاده در پنجمین اجلاس هم اندیشی اجرای بهینه تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری که با حضور نمایندگانی از دستگاه های اجرایی و به میزبانی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: وزارت بهداشت در حوزه آموزش عالی، 60 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و بیش از 600 بیمارستان را در اختیار دارد که لازم است بر این مراکز، نظارت کند. از طرفی بزرگترین گردش مالی دنیا مربوط به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است و کلیه مراحل صدور مجوز تولید، واردات و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در حوزه اختیارات وزارت بهداشت است.

 

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت همچنین در راستای تامین سلامت شهروندان، بر مراکز تولیدی و صنفی در حوزه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و همچنین مراکز آموزشی نظارت دارد.

 

دکتر سالاریان زاده با اشاره به تنوع خدمات وزارت بهداشت، یادآور شد: بیش از سه هزار خدمت کلی و جزیی در حوزه های آموزش، پژوهش، بهداشت، درمان، فرهنگی، دانشجویی، دارو و تجهیزات پزشکی توسط وزارت بهداشت ارائه می شود.

 

 رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت با بیان اینکه گیرندگان خدمات وزارت بهداشت جمعیت بیش از 80 میلیون نفری هستند،افزود: خدمات وزارت بهداشت علاوه بر جمعیت حدود 80 میلیونی ایران به یک میلیون و 200 هزار جنین پیش از تولد و همچنین 400 هزار نفری که فوت می کنند، ارائه می شود و جمعیت تحت پوشش این دستگاه، نسبت به سایر دستگاه ها، گسترده تر است.

 

وی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی بر روی خدمات پزشکی و غیرپزشکی تاکید دارد و رفتار کارکنان سیستم بهداشتی و درمانی باید چنان باشد که گیرندگان خدمات، راضی باشند و اگر کرامت انسانی رعایت نشود، گیرنده خدمات، رضایتمندی زیادی نخواهد داشت.

 

دکتر سالاریان زاده خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت تنها دستگاهی در کشور است که تمام اطلاعات مردم را در اختیار دارد چراکه پزشکان برای تشخیص و درمان بهتر، اطلاعات خانواده، ژنتیک و بیماری های مردم را می گیرد بنابراین حفظ حریم شخصی افراد آنچنان که در قسم نامه پزشکی نیز وجود دارد، بسیار مهم است.

 

رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در حوزه رعایت عدالت و عدم وجود تبعیض، گفت: در اورژانس بیمارستانها بخش تریاژ وجود دارد که در آن، بیماران بر اساس سطوح خدمات، طبقه بندی می شوند و در دولت یازدهم، بیمارستانها و به ویژه بخش اورژانس این مراکز ترمیم، تعمیر و تکمیل شد.

 

وی منشور حقوق شهروندی در نظام اداری وزارت بهداشت را شامل 5 اصل مهم احترام به مردم، عدالت و عدم تبعیض در ارائه خدمات، رعایت آزادی، دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و حفظ حریم شخصی بیماران و مراجعان دانست و گفت: وزارت بهداشت ارتباط تنگاتنگی با اقشار مختلف جامعه دارد و لازم است که کارکنان حوزه سلامت با صبوری و قدرت روابط عمومی بالا، خدمات را به بیماران و مراجعان ارائه دهند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز