title
کد خبر: 44857
00
علائم پیش از قاعدگی را با این مواد غذایی به حداقل برسانید

علائم سندرم پیش از قاعدگی به راحتی میتوانند روز شما را خراب کنند. با اینکه خوردن کمی بستنی شاید وسوسه انگیز باشد، در حقیقت مواد غذایی دیگری وجود دارند که به شکل بهتری می توانند علائم شما را کاهش دهند .

به گزارش بهداشت نیوز، علائم سندرم پیش از قاعدگی به راحتی میتوانند روز شما را خراب کنند. با اینکه خوردن کمی بستنی شاید وسوسه انگیز باشد، در حقیقت مواد غذایی دیگری وجود دارند که به شکل بهتری می توانند علائم شما را کاهش دهند .

مطالعه ای که اخیرا روی تقریبا ۳۰۰۰ زن انجام شد نشان داد کسانی که دارای سطوح بالایی از پروتئین واکنشی (CRP) هستند ٬ به نظر می رسد به طور قابل توجهی بیشتر دچار علائم پیش از قاعدگی٬ از جمله اضطراب، تغییرات خلق و خوی، گرفتگی، میل شدید به غذا، افزایش وزن، نفخ و حساسیت به لمس پستان، می شوند. نویسنده این مطالعه دکتر الن بی. گلد میگوید: “زنان از ایبوپروفن که یک داروی ضد التهابی است، برای درمان علائم سندرم قبل از قاعدگی استفاده میکنند. بنابراین شواهدی داریم که التهاب میتواند نقش داشته باشد.”

دکتر الیزابت برتون-جانسون میگوید: در حالی که لزوما رابطه علت و معلولی مستقیمی بین رژیم غذایی و مقدار CRP شما وجود ندارد، آنچه می خورید می تواند اثر متغیری روی التهاب در بدن شما داشته باشد.

دکتر جس کوردینگ توضیح میدهد: بعضی از غذاها، مانند غذاهایی که سرشار از چربی های اشباع، شکر و نمک هستند، می توانند التهاب را افزایش دهند- اما غذاهای دیگری که ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری دارند با التهاب مبارزه میکنند،” پس چه بخوریم تا دچار بروز علائم پیش از قاعدگی نشویم؟ در این مقاله از راستینه، خوراکی هایی را که کارشناسان در این زمینه کمک کننده می دانند با شما به اشتراک میگذاریم.

 

کدام خوراکی ها برای کاهش علایٔم سندرم پیش از قاعدگی مناسب هستند ؟

ماهی قزل آلا وحشی

ماهی های چرب سرشار از مواد مغذی هستند که موجب مهار علائم سندرم پیش از قاعدگی میشوند. دکتر ایزابل اسمیت میگوید: ماهی قزل آلا منبعی عالی از ویتامین D است، ویتامینی که معلوم شده است افسردگی و التهاب را از بین میبرد. پژوهشی دیگر نشان داد ویتامین D واسطه گرفتگی و علائم سندرم پیش از قاعدگی است، اسمیت افزود: علاوه براین قزل آلا حاوی دوز سالم امگا ۳ ضد التهابی، و همچنین پروتئینی برای کنترل قند خون و ویار است.

تخم مرغ

کوردینگ میگوید: مانند ماهی آزاد، تخم مرغ امگا ۳، ویتامین D و پروتئین دارد. پروتئین های حیوانی مانند تخم مرغ و ماهی قزل آلا تریپتوفان دارند، پیش ماده ای برای سروتونین که به حفظ ثبات خلق و خوی ما کمک میکند.

سبزی های برگ دار تیره

 

اسمیت میگوید، کلم، کلم پیچ و اسفناج سرشار از مواد مغذی ضد التهابی هستند. منیزیم، کلسیم، فیبر و ویتامین ب از سلامت مغز، خلق و خوی، و خواب پشتیبانی میکنند و میتوانند گرفتگی ها را تعدیل کنند. برتون جانسون می گوید که در تحقیقات خود، زنانی که بیشتر ویتامین های ب مصرف میکردند به نظر می رسد کمتر از علائم سندرم پیش از قاعدگی رنج می برند – و غذاهای غنی از ویتامین ب با التهاب پایینتر مرتبط اند. برتون جانسون افزود: برگ های سبزیجات نیز کمی آهن دارند، و برخی تحقیقات نشان داده اند که آهن دریافتی از منابع گیاهی به نظر می رسد خطر ابتلا به علائم سندرم پیش از قاعدگی را افزایش میدهد.

گردو

 

آجیل ها سرشار از فیبر تنظیم کننده هضم، چربی های اشباع نشده برای تسکین التهاب، و پروتئین کافی هستند. آنها همچنین حاوی مقدار کمی تریپتوفان هستند. به طور خاص، گردو حاوی برخی از انواع امگا ۳ نیز هست (هر چند کمتر از مقدار چیزی است که در پروتئین حیوانی یافت میشود).

زنجبیل

 

اسمیت زنجبیل را برای زنان که از ناراحتی معده در طول قاعدگی های خود رنج میبرند توصیه میکند، زیرا زنجبیل روند هضم را بهبود می بخشد و دارای خواص تقویت ایمنی و به طور کلی ضد التهابی است. زنجبیل را ریز کنید و به سالاد و غذاها اضافه کنید و یا آن را با آب گرم مخلوط کنید و نوش جان کنید.

شکلات تلخ

 

حتما آرزو میکنید که این مسئله صحت داشته باشد که شکلات برای رهایی از علائم PMS مفید باشد. کوردینگ میگوید، منیزیم موجود در شکلات میتواند به تسکین سردرد و گرفتگی عضلات کمک کند، به علاوه شکلات سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با التهاب کمک میکند. همیشه شکلات هایی که ۷۰ درصد کاکائو دارند را انتخاب کنید.

چغندر

اسمیت میگوید “چغندرها همیشه به اینکه بد هستند معروفند چرا که سرشار از قندند، اما برای شما خیلی خوب هستند”. چغندر سرشار از پتاسیم، که میتواند به کاهش نفخ کمک کند، همراه با نمک های طبیعی هستند که میتوانند باعث تسکین گرفتگی ها شوند. اسمیت توضیح میدهد، به علاوه خوراکی هایی که رنگی هستند -به ویژه میوه های قرمز و سبزیجاتی مانند چغندر و انواع توت ها- مملو از آنتی اکسیدان های ضد التهابی که شامل آنتوسیانین که یک ترکیب شیمیایی ضد التهابی است، می باشند. آب آنها را بگیرید و یا به سالاد خود اضافه کنید.

 

در پایان، بهترین رژیم غذایی ضد علائم سندرم پیش از قاعدگی ٬ رژیمی مخصوص خود شماست که برای شما تاثیرگذار است. کوردینگ میگوید: “به دنبال الگوها در مواد غذایی خود باشید که یا علائم را بهبود بخشند و یا آنها را بدتر میکنند. ما در تمام ماه حال یکسان نداریم زیرا هورمون ها در حال تغییرند. بنابراین آنچه که بدن شما در یک هفته از ماه نیاز دارد ممکن است در هفته دیگر متفاوت باشد.”

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز