title
کد خبر: 45251
00
نگهداری گربه و تاثیرا ت روانی به دنبال آن

انگلی که در گربه وجود دارد باعث احساسات منفی و اسکیزوفرنی می‌شود

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از فارس، گربه دارای انگلی به نام توکسوپلاسما گوندی است که می‌تواند انسان را تحت تأثیر قرار دهد؛ این انگل بر روی تغییر رفتار اثر می‌گذارد و موجب احساسات منفی و اسکیزوفرنی می‌شود و رفلکس را تقویت می‌کند.

«دانیل میلز» محقق دامپزشکی در دانشگاه لینکلن در انگلستان عاشق گربه‌هاست؛ تحقیقات، او را به این واقعیت رساند که گربه‌ها مانند سگ‌ها، صاحبان خود را دوست ندارند.

آزمایش دیگری که توسط ژاپنی‌ها در سال 2013 انجام شد نشان داد گربه صدای صاحب خود را نمی‌شناسد و در مقابل آن واکنشی نشان نمی‌دهد؛ در واقع گربه نسبت به صاحب خود یک حس بی‌تفاوتی دارد.

در صورتی که صاحب گربه، خانه را به مدت یک روز یا یک هفته ترک کند و زمانی که به خانه برمی‌گردد گربه هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد؛ این رفتار بین سگ و گربه‌ها تجربه شده است و نشان داده است که سگ عاطفی تر است.

در نتیجه رفتار گربه و بی‌وفایی آن نسبت به صاحبانش اثرات منفی بر روی رفتار صاحبان دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
روناک
1396/10/17 - 09:480 0
چرا حرف بی سند می زنی از کجا اوردی ما 30 ساله گربه داشتیم گربه های خودم یه صبح تا عصر منو نمی بینن تا میرم خونه میان پیشم من نباشم تو خونه غذا نمی خورن چرا واقعا انقدر دروغ نشر میدید
اینستاگرام بهداشت نیوز