title
کد خبر: 45266
00
راهکارهایی برای مدیریت هزینه سلامت

معاون سازمان بیمه سلامت با اشاره به مصرف ۲۰درصدی بودجه سلامت در حوزه دارو، گفت: مدیریت هزینه های سلامت الزاما به معنای کوچک کردن بسته‌های خدمات سلامت نیست.

به گزارش بهداشت نیوز، آناهیتا کشاورزی اظهارداشت: هنگامی که صحبت از مدیریت هزینه های سلامت می شود الزاما موضوع محدودیت مصرف و یا کوچک کردن بسته‌های خدمات سلامت نیست.وی افزود: ما به دو صورت می توانیم هزینه های سلامت را مدیریت کنیم. اول، تقاضای خدمات و دیگری عرضه  خدمات است.

 

معاون بیمه سلامت اظهار کرد: موضوع تقاضای خدمات به خود مردم و بیمه شدگان برمی‌گردد که باید با فرهنگ سازی و راهنمایی، تشخیص دهند که در چه زمانی و در چه مکانی می توانند بهترین و با کیفیت ترین خدمات را دریافت کنند و از تقاضاهای غیرضروری پرهیز کنند تا بتوانیم در زمینه تقاضای غیرضروری از هدر رفتن هزینه ها جلوگیری کنیم.

 

کشاورزی ادامه داد: در زمینه عرضه خدمات نیز باید از تقاضاهای القایی و خدمات غیر ضرور جلوگیری کنیم. بسیاری از راهکارهایی که در کشور های توسعه یافته اجرایی شده هم اکنون در کشور ما نیز در دست بررسی قرار  دارد.

 

وی تصریح کرد: اجرای راهنماهای بالینی، سیاست های بالینی، تغییر نظام پرداخت، نظارت بر عملکرد ارائه دهندگان خدمات تشخیصی درمانی در حوزه های مختلف و کنترل دقیق ارائه خدمات با کیفیت به بیمه شدگان از برنامه های اصلی ما محسوب می شود.

 

عضو آکادمی اقتصاد سلامت اظهار کرد:  دارو  بالا ترین هزینه های حوزه سلامت را به خود اختصاص می دهد.  به همین دلیل در این زمینه برای سیاستگذاری های جدید ورود کرده ایم.

 

کشاورزی اذعان کرد: حدود ۲۰تا۲۵درصد از بودجه سلامت صرف دارو می شود. با روش ها و سیاست های مدیریت هزینه در این حوزه و پروتکل هایی که با همکاری انجمن های علمی، دانشگاه ها و اصناف مربوطه تهیه و تدوین  می شود، سعی ما این است که مدیریت بهینه ای در این حوزه ایجاد کنیم.

 

وی افزود: در سایر حوزه ها مانند خدمات تشخیصی درمانی گران قیمت نیز در حال طراحی و تدوین پروتکل ها با مشارکت دست اندرکاران مربوطه هستیم تا بتوانیم منابع حوزه سلامت را به بهترین نحو مدیریت کنیم.

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز