کد خبر: 45540
ف
میزان مناسب  فعالیت بدنی هفتگی برای کنترل وزن
دکتر زهرا اباصلتی گفت: یکی از بهترین روش های کاهش چربی بدن از طریق ورزشهای هوازی منظم مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، بالا رفتن از پله ها و شنا می باشد....

به گزارش بهداشت نیوز، مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بسیج ملی تغذیه از ۱۵ تا ۳۰ دی ماه در مناطق زیر پوشش دانشگاه در حال اجراست اظهار داشت: این برنامه به منظورکاهش شیوع عوامل خطر تغذیه ای بیماری های غیر واگیر از جمله کاهش مصرف قند، نمک و چربی، افزایش مصرف سبزی و میوه و حبوبات و پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی عنوان نمود.

دکتر زهرا اباصلتی  گفت: یکی از بهترین روش های کاهش چربی بدن از طریق ورزشهای هوازی منظم مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، بالا رفتن از پله ها و شنا می باشد افراد دچار اضافه وزن و چاق جهت جلوگیری از چاقی بیشتر یا به منظور کاهش وزنی ملایم و سبک، بایستی حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی با شدت متوسط داشته باشند.

 

دکتر اباصلتی خاطرنشان کرد: به منظور کاهش وزن معنی دار به ۲۵۰ تا ۵۰۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی نیاز  است که باید به صورت تدریجی مقدار فعالیت بدنی را همزمان با بهبود تحمل فرد و قوای جسمانی اش افزایش داد، برای سهولت بیشتر می توان میزان فعالیت را در چندین مرحله طی روز انجام داد به طوریکه فرد تنها ۵ الی ۶ دقیقه در هر مرحله ورزش کند.

 

دکتر اباصلتی با تأکید بر اینکه فعالیت بدنی روزانه خود را افزایش دهید، گفت: گرچه ورزش منظم هوازی موثرترین راه سوختن کالری و کاهش وزن اضافی است اما هر نوع حرکت بیشتر نیز کمک به سوختن کالری خواهد کرد هر نوع تغییر ساده در طول روز می تواند به رسیدن به هدف تان شما را یاری کند به طور مثال ماشین خود را دور از مرکز خرید مورد نظرتان پارک نمایید، باغبانی کنید، به صورت دوره ای از جای خود بلند شده و دوری در اطراف منزل بزنید و یک قدم شمار به همراه داشته باشید تا بتوانید میزان قدم های خود را در طی روز حساب کنید.


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.