title
کد خبر: 45560
00
قیمت‌گذاری ۲۲ هزار کالای تجهیزات پزشکی

مسائلی گفت: تأمین باتری قلب به وسیله هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی انجام و امروزه هیچ‌گونه مشکلی بابت تأمین آن وجود ندارد.

به گزارش بهداشت نیوز: رضا مسائلی مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت عصر امروز در نشست کمیسیون قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی که در ساختمان مرکزی اداره کل تجهیزات برگزار شد، اظهار کرد: در جریان طرح تحول نظام سلامت اقدامات بسیار بزرگی در حوزه اقتصاد سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی انجام شده است و 22هزار قلم کالا در 6 ماهه اول سال 96، در حوزه تجهیزات پزشکی سرما‌یه‌گذاری شده است، به طوریکه با تصویب‌نامه هیئت وزیران اختیارات قانونی به وزارت بهداشت در راستای قیمت‌گذاری این تجهیزات داده شده است.

 

وی ادامه داد: در کمیسیون قیمت‌گذاری رئیس شورای عالی بیمه سلامت، رئیس سازمان غذا و دارو، نماینده انجمن‌ها و تشکل‌ها حضوری فعال دارند و در این جلسه مدل قیمت‌گذاری، نحوه ورود دولت در قیمت‌گذاری و همچنین بازنگری قیمت ملزومات پزشکی با توجه به قیمت ارز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و تصمیمات کمیسیون لازم‌الاجرا است.
 

مسائلی در خصوص تأمین باتری قلب اظهار کرد: تأمین باتری قلب به وسیله هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی انجام می‌شود و این عمل در بیمارستان‌های فوق‌ تخصصی انجام می‌شود.
 

وی ادامه داد: در خصوص باتری قلب عمل‌های اورژانسی نداشته و بیماران بر اساس دستورالعمل پزشک معالج و برنامه‌ریزی‌های انجام شده طبق نوبت عمل باتری قلبشان انجام می‌شود و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

قیمت‌گذاری ملزومات پزشکی بر اساس قانون تسری‌

در ادامه مراسم عظیم‌زاده رئیس اداره بازرسی و نظارت تجهیزات پزشکی گفت: از سال 93 کار قیمت‌گذاری بر اساس تصمیم هیئت وزیران در خصوص تجهیزات پزشکی انجام و آئین‌نامه آن در سال 86 تدوین و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد:‌ بنا بر پیشنهاد وزیر بهداشت و صنعت و معدن مصوبه‌ای بر مبنی بر تنظیم، نظارت بر دارو و واکسن و همچنین ملزومات پزشکی بر عهده وزارت بهداشت قرار گرفته است و ما مکلف به قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی هستیم.

عظیم‌زاده با اشاره به اینکه آئین‌نامه ابلاغی‌ تجهیزات پزشکی در سال 94 اصلاح شده است، عنوان کرد: سال 93 قیمت‌گذاری 16هزار ردیف کالا در سال 95 قیمت‌گذاری 19 هزار ردیف کالا و همچنین در 6 ماهه اول سال 96، 22هزار قلم کالا قیمت‌گذاری شده است که این کالاهای شامل اقلام مصرفی عمومی و تخصصی است.

وی تاکید کرد: با توجه به تنوع و گستردگی ملزومات و تجهیزات پزشکی بر اساس قانون تسری‌ مصوب کمیسیون انجام می‌شود و دیگر مجوزها‌ بر اساس پرونده صادر نشده بلکه بر اساس کد IRC و ثبت کالا به صورت الکترونیکی این کار انجام می‌شود.

وی یادآور شد: قیمت‌های اعلام شده با توجه به نرخ ارز و در راستای یکسان سازی قیمت‌ها انجام می‌شود و قیمت کالاهای غیر استراتژیک حذف می‌شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز