title
کد خبر: 45582
00
۸ درمان خانگی برای رفع خارش و خشکی پوست

روغن زیتون و روغن نارگیل دو عامل موثر برای نرم و لطیف کردن پوست هستند. هر یک از این روغن‌های طبیعی جداگانه فواید بسیاری برای نرم شدن و حفظ رطوبت پوست دارند.

به گزارش بهداشت نیوز: باور کنید یا نه، بهترین درمان‌ خشکی و خارش‌ پوست‌ می‌تواند درون قفسه‌ای در آشپزخانه منزل‌تان مخفی شده باشد و شما از وجود آن بی‌خبر باشید. توجه داشته باشید، بیشتر اوقات استفاده ساده و آسان از مواد خام و طبیعی بسیار موثرتر از کرم‌ها و یا لوسیون‌هایی است که برای تهیه آن‌ها هزینه زیادی پرداخت می‌کنید. در ادامه مطلب امروز با چند درمان خانگی، کم‌هزینه و ساده آشنا می‌شوید که استفاده از آن‌ها کمک موثری در رفع خشکی پوست و احساس ناخوشایند ناشی از آن خواهد داشت.

روغن زیتون و یا روغن نارگیل

روغن زیتون و روغن نارگیل دو عامل موثر برای نرم و لطیف کردن پوست هستند. هر یک از این روغن‌های طبیعی جداگانه فواید بسیاری برای نرم شدن و حفظ رطوبت پوست دارند. خوشبختانه استفاده از این درمان طبیعی بسیار ساده و آسان است. کافی است یکی از این روغن‌ها را به دلخواه انتخاب کنید و به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید تا کاملا جذب آن شود. با جو دوسر حمام کنید یکی از مواد خام و قابل دسترسی که معمولا در آشپزخانه‌ وجود دارد جو دوسر است و استفاده از آن می‌تواند درمان دردتان باشد. مقداری جو دوسر را کاملا پودر کنید و در وان حمام بریزید. اگر وان‌ حمام در دسترس‌تان نیست، لیف حمام را کمی مرطوب کرده و به پودر جو دوسر آغشته کنید و بعد به آرامی روی پوستان ماساژ دهید. جو دوسر خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌تواند برای پوست خشک و آزارنده تسکین‌دهنده‌ای بسیار مناسب باشد.

(روغن گیاهی) روغن تُرد‌کننده شیرینی و غیره

روغن گیاهی تُر‌د‌کننده شیرینی تنها در تهیه کاپ‌کیک‌ها، کیک و شیرینی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. ممکن است کمی عجیب و غیرعادی به نظر برسد اما تنها مقدار کمی از این نوع روغن‌ مثل روغن کریسکو (روغن مخصوص شیرینی‌پزی) یک مرطوب‌کننده عالی برای پوست‌های خشک و درمان‌گر اگزما هم هست.

زیاد آب بنوشید

بعضی اوقات، دلیل ایجاد عارضه‌ای تنها مرتبط با مسائل خارجی نیست و باید ریشه و عامل ایجاد آن را در داخل بدن جستجو کرد. واضح است که آب درمان بسیاری از دردها است و مصرف آن می‌تواند نقش بسیار مهمی در سلامتی بدن ما داشته باشد. پس تا می‌توانید روزانه آب بنوشید بدن خود را همیشه هیدراته نگه دارید. به شما اطمینان می‌دهیم رعایت این نکته کلیدی، کمک موثری در درمان خشکی پوست و شادابی و طراوت آن خواهد داشت.

جوش شیرین

حمام کردن آن هم با استفاده از جوش‌شیرین درمان و تسکین‌دهنده‌ای عالی برای رفع خشکی پوست‌تان است. در جوش شیرین اسیدهای خنثی‌کننده‌ای وجود دارد که خاصیت ضد التهابی دارند و میزان pH پوست را تنظیم می‌کنند. علاوه بر این، جوش شیرین با از بین بردن باکتری‌های روی سطح پوست مانند یک ضدعفونی‌کننده طبیعی عمل می‌کند.

مصرف ویتامین D را فراموش نکنید

در طول فصل زمستان زمانی که هوا سرد، خشک و شب‌ها طولانی‌تر است تامین میزان ویتامین D لازم برای بدن می‌تواند نقش مهمی در درمان خارش و خشکی پوست داشته باشد. توصیه می‌شود حتما قبل از مصرف مکمل‌های ویتامین D با پزشک خود مشورت کنید تا با انجام آزمایشات لازم، از میزان دقیق ویتامین D بدن‌تان مطلع شوید و بعد مصرف این ویتامین را شروع کنید.

آووکادو یا ماهی سالمون بخورید

یکی دیگر از روش‌های درمانی موثر، مصرف بیشتر اسیدهای چرب امگا۳ است که به‌طور خاص در آووکادو، دانه‌های روغنی (آجیل) و ماهی سالمون به وفور یافت می‌شود. در حقیقت بهترین روش، درمان پوست از داخل بدن با مصرف اسیدهای چرب و سالمی است که مصرف آن‌ها چربی و مواد مغذی لازم برای پوست را تامین می‌کند.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا تاثیر درمانی موثری در تسکین و درمان سوختگی‌ دارد. علاوه بر این، خاصیت ضدالتهابی آلوئه‌ورا باعث می‌شود برای از بین بردن خارش و خشکی پوست هم مورد استفاده قرار بگیرد. نکته! به خاطر داشته باشید اغلب خارش‌ها و خشکی پوست موقتی هستند و معمولا طی مدت زمان نسبتا کوتاهی خود به خود رفع می‌شوند. اما چنانچه خارش و خشکی پوست بیش‌از اندازه معمول طولانی، آزاردهنده و غیر قابل تحمل شد هر چه سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با درمان صحیح از عواقب جدی‌تر آن جلوگیری کنید.

 

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز