کد خبر: 45591
ف
چطور ورزش کنیم و خسته نشویم؟
افزایش شدت تمرینات منافعی دارد، اما متخصصین هشدار می‌دهند مبادا به لحاظ ذهنی یا جسمی آن را بیش از حد به چالش بکشید. اگر هنوز هم فکر می‌کنید که شما با انجام تمرینات خود به آنچه نیاز دارید نرسیده‌اید، شاید زمان استخدام یک مربی باشد.

به گزارش بهداشت نیوز: از تمرینات خود خسته شده‌اید؟ ورزش تازه‌ای را شروع کنید. اگر مدت‌هاست تمرین‌های مشابهی را به‌عنوان بخشی از تمرینات تناسب اندام با استفاده از دستگاه‌های قدیمی، گرفتن کلاس‌های مشابه و انجام تکرارهای مشابه انجام می‌دهید، شما احتمالا دچار دلزدگی خواهید شد و از تمرینات بهره لازم را نخواهید برد. چاشنی تمریناتتان را بیشتر کنید اگر حس می‎کنید به ‌اجبار به باشگاه می‌روید و مدام لحظه‌شماری می‌کنید که زودتر باشگاه را ترک کنید، ‌وقتش رسیده که قبل از اینکه ورزش را به کلی کنار بگذارید تنوعی به تمرینات خود بدهید. سعی کنید چالش‌های ورزشی جدی‌تری را امتحان کنید اگر همه ابتکارات را به ‌کار بسته‌اید ولی باز هم احساس یکنواختی و کسالت می‎کنید، این پیشنهادات را امتحان کنید:

با مربی شخصی کار کنید

اگر احساس می‌کنید که روال تناسب اندام شما دیگر اثری ندارد یا نمی‌دانید چگونه حرکت‌های جدید را به تمرینات خود، اضافه کنید می‌توانید چند جلسه را با مربی شخصی تمرین کنید.

تنوع ایجاد کنید

بدون رفتن به باشگاه هم می‌توانید تمرینات خوبی داشته باشید. به دنبال فرصت برای ورزش در فضای باز باشید. اگر هوا خوب است به ‌جای باشگاه، بازی تنیس، گلف، پیاده‌روی و یا شنا در استخر محله را امتحان کنید.

یک کلاس ورزشی جدید را امتحان کنید

چه با دستگاه و چه بدون آن تمرین کرده‌اید، سعی کنید یک دوره هم به کلاس بروید. بسیاری از سالن‌های ورزشی کلاس‌های مختلفی دارند مانند ایروبیک، کیک بوکس، یوگا، پیلاتس و... طبق علاقه و نیاز خود یکی از آنها را انتخاب و ثبت‌نام کنید.

تمرین خود را برای نتایج جدید تنظیم کنید

اگر احساس می‌کنید که نتایج دلخواه‌تان را دریافت نمی‌کنید، این نشانه دیگری است که ممکن است لازم باشد که روال تمرینات خود را عوض کنید. استمرار و انجام درست تمرینات خیلی مهم است. علاوه بر استمرار و دقت، اگر تمرینات مختلف را ادغام کنید، نتایج بیشتری عایدتان می‌شود.

زمانی که شما نسبت به تمرینات هشیار هستید

افزایش شدت تمرینات منافعی دارد، اما متخصصین هشدار می‌دهند مبادا به لحاظ ذهنی یا جسمی آن را بیش از حد به چالش بکشید. اگر هنوز هم فکر می‌کنید که شما با انجام تمرینات خود به آنچه نیاز دارید نرسیده‌اید، شاید زمان استخدام یک مربی باشد.

چگونه بفهمیم که تمرین‌ها فایده داشته‌اند

اینکه جنبه کسالت‎آور تمرین را از بین برده‌ و یا برنامه تمرینات روزانه خود را برای نتایج بهتر تنظیم کرده باشید، ملاک تعیین موفقیت نیست؛ ملاک این است که احساس خوبی داشته باشید. اگر زمانی‌که از باشگاه برمی‌گردید حس‌تان بهتر از زمانی است که وارد آنجا شدید، این یعنی تمرینات شما موثر بوده است.

اگر در باشگاه احساس ناراحتی و خستگی می‌کنید، آن ورزش را ادامه ندهید

ورزش‌های جدیدی پیدا کنید که به شما لذت بدهد و همیشه برایش لحظه‌شماری کنید. همیشه به ورزش‌های جدید و هیجان‌انگیز رو ‌بیاورید تا دچار کسالت نشوید.

 

 

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.