title
کد خبر: 45764
00
اگر رشد دور سر نوزاد زیاد شود چه کنیم؟

پسرم 7ماهش تموم شده، دور سرش بدو تولد37 بود و الان 47 هستش. طبیعیه؟

به گزارش بهداشت نیوز؛

سوال : پسرم 7ماهش تموم شده، دور سرش بدو تولد37 بود و الان 47 هستش. سونوگرافی مغز داد و گفت هیگروما دیده میشه جلوی مغزش و دکتر گفت طبیعیه. آیا واقعا طبیعیه؟

پاسخ دکتر فاطمه هدی فلاح،‌ متخصص کودکان:
به نظر می رسد که دور سر نوزاد شما کمی بیشتر از حد مجاز رشد کرده است و این مسئله می تواند به خاطر هیگروما یا در واقع به وجود آمدن هر ضایعه ای در سر باشد که منجر به بزرگ شدن سر می شود. مشکل پسر شما هیگروما یا احتمالا ضایعه کیستیک است که در دوران جنینی هم می تواند ایجاد شود.

اگر این ضایعه علامت دار نباشد و از نظر بالینی و تکامل عصبی نوزاد شما نرمال باشد،‌ امکان درمانش وجود دارد که البته سایز ضایعه هم برای ما بسیار مهم است که اگر این ضایعه از یک حدی بزرگتر باشد می تواند رشد تکامل عصبی نوزاد را مشکل ساز کند و باعث شود ملاج سر نوزاد زودتر از حد مجاز بسته شود و اجازه ندهد که بافت مغز زمانی برای رشد کردن داشته باشد. بهتر است که شما حتما به متخصص مغز و اعصاب کودکان مراجعه کنید تا هرچه زودتر درمان و معاینه های لازم را روی نوزاد شما انجام شود و در صورت لزوم با جراحی، ضایعه برداشته شود.

 

منبع: نی نی بان

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
محبوبه
1399/06/30 - 23:165 9
سلام دخترم ۲ماه ونیم هستش دورسرش هنگام تولد ۳۶ بوده والان ۴۲.۸هستش وقتی ۴۰ روزش بوده متخصص اطفال ویزیتش کرد وگفت مشکلی نداره ولی امروز که بهداشت بردمش ارجاع فوری داد به پزشک آیا از نظر شما طبیعیه؟
اینستاگرام بهداشت نیوز