title
کد خبر: 45828
00
۷ راه برای از بین بردن چربی شکم

اگر فعالیت‌های ورزشی با شدت متوسط در کنار استفاده از چای سبز قرار بگیرند، به پیامدهای مطلوبی منجر می‌شوند. درواقع، چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های ویژه‌ای به نام کاتچین است و به کاهش چربی‌های شکمی کمک می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز، اگر فعالیت‌های ورزشی با شدت متوسط در کنار استفاده از چای سبز قرار بگیرند، به پیامدهای مطلوبی منجر می‌شوند. درواقع، چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های ویژه‌ای به نام کاتچین است و به کاهش چربی‌های شکمی کمک می‌کند.

۱. فعالیت بدنی را متوقف نکنید

چربی شکمی یا همان چربی احشایی (visceral fat) علی‌رغم تمامی بدی‌هایش، همچنان به ما اجازه می‌دهد که به‌ راحتی فعالیت‌های ورزشی هوازی را انجام بدهیم. درواقع، سوزاندن کالری‌های مصرفی از طریق فعالیت‌هایی مانند دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و هر فعالیت مشابه دیگر، نسبت به ورزش‌های مقاومتی ارجحیت دارد. یکی از مطالعات منتشرشده در American Journal of Physiology نشان می‌دهد که دویدن به اندازه ۲۰ کیلومتر در هر هفته، به شما کمک می‌کند تا چربی شکمی را سریع‌تر از دست بدهید.

۲. دریافت پروتئین را فراموش نکنید

همه افرادی که می‌خواهند لاغر شوند و چربی شکمی را کم کنند، همچنان به دریافت پروتئین نیاز دارند. البته این نیاز به دلایل خاصی اساسی است. دانشمندان می‌گویند که همراه با افزایش سن، سلول‌های چربی و عضله‌ها به ‌درستی قبل نسبت به انسولین واکنش نشان نمی‌دهند و در نتیجه بدن نیز به تولید انسولین بیشتر وادار می‌شود. به همین دلیل، رژیم غذایی سرشار از پروتئین‌های سالم و بدون چربی می‌تواند از افراد در مقابل مقاومت به انسولین محافظت کند.

۳. از چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای استفاده کنید

محققان سوئدی می‌گویند که چربی‌های اشباع بسیار بیشتر از چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای به‌ صورت چربی شکمی ذخیره می‌شوند. درواقع، یافته‌های آنان نشان می‌دهند که استفاده از چربی‌های اشباع با افزایش حجم چربی‌های شکمی و استفاده از چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای با افزایش توده عضلانی و کاهش چربی کل بدن همراه است. چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای در مغزهای خام، دانه‌ها و ماهی‌های چرب وجود دارند و می‌توانند به کاهش چربی شکمی کمک کنند.

۴. از سرکه استفاده کنید

محققان ژاپنی دریافته‌اند که اگر افراد مبتلا به چاقی، روزانه یک یا دو قاشق غذاخوری از سرکه استفاده کنند و این کار را به مدت ۸ هفته ادامه بدهند، چربی کل بدن و خصوصا چربی شکمی را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهند. به ‌گفته محققان دانشگاه مریلند، «یکی از نظریه‌ها این است که اسید استیک موجود در سرکه، پروتئین‌هایی را در بدن به‌ وجود می‌آورد که میزان سوزاندن چربی‌ها را افزایش می‌دهند».

۵. خواب کافی را جدی بگیرید

محققان دانشگاه ویک‌فورست می‌گویند که اگر انسان‌ها به‌طور منظم خواب شبانه کمتر از ۵ ساعت را تجربه کنند، با افزایش سطح چربی‌های شکمی مواجه می‌شوند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید،‌ خواب شبانه مطلوب و استاندارد باید ۸ ساعت باشد و دقیقا همین میزان از خواب برای کاهش چربی‌های شکمی ضروری است.

۶. چای سبز بنوشید

محققان در مطالعات اخیرشان به این نتیجه رسیده‌اند که اگر فعالیت‌های ورزشی با شدت متوسط در کنار استفاده از چای سبز قرار بگیرند، به پیامدهای مطلوبی منجر می‌شوند. درواقع، چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های ویژه‌ای به نام کاتچین است و به کاهش چربی‌های شکمی کمک می‌کند. بعضی از محققان، استفاده از چای سبز به میزان ۲ تا ۳ فنجان در روز را برای دستیابی به نتیجه مطلوب توصیه می‌کنند.

۷. فیبرها را از یا نبرید

اگر می‌خواهید که چربی شکمی را کاهش بدهید، هرگز نیابد فیبر دریافتی را کمتر کنید. محققان متوجه شده‌اند که افزایش فیبر دریافتی (خصوصا از نوع محلول در آب) به میزان ۱۰ گرم در روز، چربی شکمی را پس از ۵ سال تقریبا ۴ درصد کاهش می‌دهد. شما می‌توانید از محصولاتی مانند سیب و نخودفرنگی برای دریافت این نوع از فیبرها کمک بگیرید.

منبع: سلامتیسم

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز