title
کد خبر: 45894
00
 دردهای عضلانی در شانه را چگونه درمان کنیم؟

یک فیزیوتراپیست علت‌های یخ زدگی شانه و چگونگی درمان این عارضه را تشریح کرد.

به گزارش بهداشت نیوز: حسین مصباحی فیزیوتراپ اظهار کرد: در مواقعی که افراد ضربه بیش از حد به شانه‌شان وارد می‌شود و یا کتف آنها دچار التهاب می‌شود در این مواقع درد شدیدی در ناحیه شانه و کتف در افراد بروز می کند.

وی افزود: هنگام بروز یخ‌زدگی شانه، فرد مشکل محدودیت حرکتی پیدا می‌کند و بسیاری از حرکت‌های  معمولی دست به دلیل درد شدید از بین می‌رود.

مصباحی عنوان کرد: عارضه یخ‌زدگی شانه ارتباط مستقیم با کهولت سن افراد دارد که این بیماری بر اثر کشیدگی تاندون‌های کتف و التهاب ناشی از آن در بیماران ایجاد می‌شود.

درمان عارضه یخ‌زدگی شانه

این فیزیوتراپ ادامه داد: برای درمان عارضه یخ‌زدگی شانه می‌توان با ایجاد جریان لیزر و تنس به همراه ورزش‌های خاص فیزیوتراپی التهاب آن را کاهش داد.

مصباحی تاکید کرد: اگر زمان بروز درد در ناحیه شانه در زاویه بروز عارضه از این عضو استفاده نکنیم در طول زمان التهاب آن از بین رفته و دردش التیام پیدا می کند که این روش درمانی باید به همراه فیزیوتراپی و روش های گرمایی انجام شود.

وی یادآور شد: بر اثر ضربه به کتف تاندون‌ها عضلات شانه دچار کشیدگی و التهاب می شوند و همین مسئله باعث بروز درد می‌شود و در دراز مدت به دلیل تحرک نداشتن دست باعث خشکی مفاصل این ناحیه می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز