title
کد خبر: 46047
00
با این شیرینی‌‌های کم‌کالری ورزشکار بمانید

شما هم کالری‌ غذاهای مصرفی‌تان را اندازه می‌گیرید؟ تا حالا شیرینی کم‌کالری پخته‌اید؟ یکی از مشکلات شایع در دوران کاهش وزن، هوسِ خوردن شیرینی و سختیِ نادیده‌گرفتن این حس است

به گزارش بهداشت نیوز، شما هم کالری‌ غذاهای مصرفی‌تان را اندازه می‌گیرید؟ تا حالا شیرینی کم‌کالری پخته‌اید؟ یکی از مشکلات شایع در دوران کاهش وزن، هوسِ خوردن شیرینی و سختیِ نادیده‌گرفتن این حس است. خب چرا باید خودتان را از خوردن شیرینی و کوکی‌های خوشمزه محروم کنید؟! ما به شما کمک می کنیم تا شیرینی را از برنامه غذایی خود حذف نکنید؛ نکته بسیار خوب دستور تهیه این شیرینی‌ها و کوکی‌ها این است که علاوه‌بر طعم و مزه فوق‌العاده، جزو کم‌کالری‌ترین خوراکی‌ها نیز به‌شمار می‌روند.

 

کوکی کدوی حلوایی با چیپس شکلات

 

 

زمان پخت: ۱۰ دقیقه

 

نتیجه: ۱۶ تا ۲۱ کوکی

 

کالری هر عدد کوکی: ۳۵ کالری

 

موارد مورد نیاز:

 

¾ فنجان جو دوسر (حدوداً ۶۰ گرم)

 

½ فنجان آرد جو دوسر- خودتان می‌توانید از جو دوسر، آرد درست کنید (حدوداً ۷۰ گرم)

 

¼ فنجان شکر

 

۳ قاشق غذاخوری چیپس شکلات

 

¼ قاشق چای‌خوری دارچین

 

¼ قاشق چای‌خوری نمک

 

¼ قاشق چای‌خوری بکینگ پودر

 

۱/۳  فنجان کدو حلوایی خُرد شده (حدود ۸۰ گرم)

 

۱-۲ قاشق غذاخوری شیر

 

۱ قاشق غذاخوری روغن

 

½ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

 

دستور پخت

 

 

تمام مواد خشک را داخل کاسه‌ای ریخته و به‌هم بزنید. فر را روی دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید؛ حال، مایعات و روغن را به مواد اضافه کرده و خوب به‌هم بزنید تا به شکل خمیر در بیاید.

 

در صورتی‌که احساس کردید خمیر، خشک شده می‌توانید کمی شیر نیز به آن اضافه کنید. خمیر را به شکل توپ در آورده و روی سینی فر بچینید. برای فرم‌دادن به دایره‌ها و صاف‌کردنشان می‌توانید از انتهای یک بطری شیشه‌ای استفاده کرده و آن را بر روی دایره‌های خمیر قرار داده و فشار دهید. حال، کوکی‌ها را داخل فر قرار داده و اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه بپزند؛ سپس به مدت ۱۰ دقیقه استراحت بدهید تا کوکی‌ها خوب شکل گرفته و سرد شوند.

 

نکته مهم: می‌توانید دایره‌های کوکی را داخل فریزر قرار دهید و برای روزهای دیگر ذخیره‌سازی کنید.

 

کوکی شکری سالم

 

 

چند ماه بیشتر تا عید نوروز نمانده است و چه چیزی بهتر از آماده‌کردن کوکی‌ها و شیرینی‌های دست‌ساز خانگی؟! دیگر بهانه‌آوردن کافی است و فرصت آن رسیده تا این کوکی‌های بی‌نهایت خوشمزه و نرم را در منزل تهیه کرده و همه اعضای خانواده را شگفت‌زده کنید. نگران رژیم یا کالری این کوکی‌ها نیز نباشید، هرکدام از این کوکی‌ها تنها ۶۵ کالری دارد و از هر نظر سالم است.

 

زمان پخت: ۱۵ دقیقه

 

کالری هر عدد کوکی: ۶۵ کالری

 

موارد مورد نیاز:

 

¾ فنجان آرد چند منظوره

 

¼ قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر

 

¼ قاشق چای‌خوری نمک

 

¼ قاشق چای‌خوری جو شیرین

 

¼ فنجان شکر

 

½ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

 

½ قاشق غذاخوری شیر

 

¼ فنجان کره آب‌شده

 

دستور پخت

 

 

ابتدا داخل یک ظرف، مواد خشک را کاملا باهم مخلوط کرده و داخل ظرف دیگر روغن، وانیل و شیر را با همزن یا چنگال به‌هم بزنید. حال، مواد خشک و تر را باهم مخلوط کرده و دوباره کاملا همه مواد را باهم ترکیب کنید.

 

خمیر به‌دست آمده را تبدیل به توپ‌های کوچک کرده و سپس با استفاده از قالب، شکل دهید. اگر می‎خواهید کوکی‌های نرم شود، بهتر است اجازه دهید تا خمیر کاملاً سرد بشود. (برای این کار می‌توانید کوکی‌ها را قالب زده و سپس داخل فریزر قرار دهید تا خنک شوند).

 

فر را در دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت تنظیم نموده و به مدت ۹ دقیقه کوکی‌ها را داخل فر قرار دهید. بعد از این زمان، شاید تصور کنید که هنوز کامل نپخته‌اند، اما زود قضاوت نکنید ۵ دقیقه اجازه دهید تا بیرون از فر خنک شوند و اصلاً به آنها دست نزنید؛ حالا به‌صورت معجزه‌آسایی خواهید دید که کوکی‌های‌تان سفت شده‌اند.

 

به‌عنوان یک فوت شیرینی‌پزی، بهتر است کوکی‌ها را بعد از تهیه داخل ظرف‌های در بسته پلاستیکی و شیشه‌ای نگه‌داری کنید.

 

کوکی شکری شکلاتی

 

یکی از مزیت‌های کوکی شکری شکلاتی این است که برای درست‌کردن آن نیازی به آرد ندارید و می‌توانید بدون شکر و گلاتن نیز این کوکی را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

 

 

کالری هر عدد کوکی: ۱۵ کالری

 

موارد مورد نیاز:

 

۲ قاشق غذا خوری کاکائو یا پودر کاکادو

 

۱ فنجان (۱۰۰ گرم) بادام پودر شده (می توانید خودتان داخل همزن پودر بادام مورد نیاز را تهیه کنید)

 

۱/۸ قاشق چای خوری نمک

 

۱/۸ قاشق چای خوری جوش شیرین

 

۱ قاشق چای خوری عصاره وانیل

 

۳ قاشق غذا خوری عسل یا شیره افرا

 

دستور پخت

 

ابتدا فر را در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت کرده و کف سینی را چرب نموده و همه مواد خشک را داخل ظرفی بریزید و مخلوط کنید. حال موادِ تر را به محتویات اضافه کرده و به‌خوبی هم بزنید تا خمیر به‌دست بیاید. اگر احساس می‌کنید که خمیر به‌دست آمده بیش از حد شُل شده، خمیر را داخل فریزر قرار دهید تا سفت شود. بهترین راه قبل از قرار دادن خمیر داخل فریزر این است که آن را داخل پلاستیک صاف کنید، تا زمانی‌که خمیر را بیرون می‌آورید با شکافتن پلاستیک، خمیر را قالب بزنید.

خمیر را با هر شکلی که می‌خواهید قالب زده و سپس داخل سینی بچینید. زمانی‌که کوکی‌ها را از داخل فر خارج می‌کنید به نظر نپخته می‌رسند، اما اجازه دهید تا کاملاً سرد شوند؛ مدت زمان ۱۰ دقیقه برای فرم‌گرفتن کوکی‌ها کافی است. خب کوکی‌های خوشمزه آماده است، نوش جان

 

منبع: فیتامین


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز