title
کد خبر: 46155
00
رسیدن به تناسب اندام و لاغری درزمستان با این راهکار

مسافرت در زمستان به مناطق گرمسیر افزون بر ایجاد روحیه و جلوگیری از ابتلا به افسردگی فصلی می‌تواند سبب حفظ تناسب اندام شود.

به گزارش بهداشت نیوز:  بسیاری از افراد در فصل زمستان به دلیل دگرگونی در آب وهوا، مصرف غذا‌های پرچرب، ورزش نکردن و نداشتن تحرک بدنی کافی دچار چاقی می‌شوند.

به طور طبیعی در هوای سرد بدن برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری، میزان ذخیره چربی در بدن به ویژه اطراف کمر را افزایش می‌دهد و این سبب می‌شود تا بیشتر افراد در زمستان با مشکل چاقی مواجه شوند.

سلول‌های مغزی و ساعت بیولوژیک بدن به نور خورشید حساس هستند و این سبب می‌شود درآب و هوای گرم و روز‌های آفتابی افراد از تناسب اندام بهتری برخوردارباشند به همین دلیل کارشناسان به افرادی که نگران افزایش وزن درزمستان هستند توصیه می‌کنند سفر‌هایی حتی کوتاه مدت به مناطق گرمسیر و آفتابی داشته باشند.

دانشمندان دانشگاه آلبرتای کانادا همچنین دریافتند سلول‌های چربی که درزیر پوست بدن قراردارند نسبت به نور خورشید که به بدن می‌تابد حساس هستند.

درزمستان به دلیل کاهش تابش نورخورشید بر بدن، تولید سلول‌های چربی افزایش می‌یابد، اما در تابستان اشعه خورشید و گرمای هوا سبب تولید کمتر سلول‌های چربی و لاغری در افراد می‌شود.
لیپید‌ها چربی‌های موجود درخون ازجمله کلسترول و تری گلیسیرید خون هستند که سبب افزایش وزن انسان و گرفتگی رگ‌های خونی می‌شوند.

دربرخی از کشور‌های نیمکره شمالی که نزدیک قطب شمال هستند به دلیل تابش کم نور خورشید در برخی از ماه‌های سال بیشتر ساکنان دارای اضافه وزن به ویژه درناحیه شکمی هستند و این نشان دهنده اثرگذاری نورخورشید بر سلول‌های چربی زیر پوستی بدن است.

درکشور کانادا به دلیل وضعیت آب و هوایی ویژه، سبک زندگی و تغذیه بیش از ۲۵ درصد ازجمعیت با مشکل اضافه وزن و چاقی شدید مواجه اند.
مسافرت به مناطق گرمسیری می‌تواند سبب جذب میزان بیشتری از نور خورشید و جلوگیری از چاقی درافراد شود، البته برای قرارگرفتن در مجاورت نورخورشید رعایت نکات ایمنی لازم است، زیرا احتمال بروز آفتاب سوختگی، ازدست دادن آب بدن، خستگی، تشدید آکنه و جوش صورت و حتی سرطان پوست وجود دارد.

برخی از مواد غذایی به طور طبیعی دارای ماده محافظت کننده در برابر نور خورشید به نام SPF هستند که نمونه شیمیایی آن‌ها درکرم‌های ضد آفتاب وجود دارد.

درکنار مصرف به اندازه کرم ضد آفتاب و قرارگرفتن درساعت‌های ایمن دربرابر نور خورشید مصرف خوراکی هایی، چون بلوبری، تمشک، انگور سیاه، انجیر، پرتقال، فلفل سبز، اسفناج و کلم بروکلی می‌تواند از بدن در برابر اشعه‌های مضرنورخورشید مراقبت کند.
کارشناسان به تحقیق درباره اثرنورخورشید و نور درمانی بر بیماری هایی، چون دیابت، اختلال خواب، چاقی و حتی سرطان پرداخته اند و امیدوار هستند درآینده روش‌های درمانی جدید و بی خطری برای کمک به مبتلایان بیابند.

منبع:Dailymail

باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز