title
کد خبر: 46157
00
روش هایی که می توانید روزانه 10 هزار قدم پیاده روی کنید

نشستن طولانی مدت بخصوص برای کسانی که کارشان این ماهیت را دارد، دشمن خاموش جان و سلامتی است. حتی کسانی که ورزش های منظم می کنند، اما مجبور به انجام کارهای بی تحرک در ارتباط با شغلشان هستند، در معرض خطر هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، برای زندگی یکجانشینی و بی تحرک نیاز داریم بیاموزیم که چطور روزانه در مجموع ۱۰ هزار قدم پیاده روی کنیم. این میزان یعنی تقریبا ۴ تا ۵ مایل مسافت برای پیاده روی.

در اینجا راهنمایی ساده برای افزایش تدریجی میزان پیاده روی در طی روزها پیشنهاد شده است.

در مرحله اول باید هدف پیاده روی را به بخش های کوچک تر تقسیم کرد. این یعنی اگر قرار است ده هزار قدم بردارید، این مقدار را به سه بخش تقسیم کنید. یک بخش در صبح، یک بخش در میانه روز و مابقی در شب هنگام.

در طی روز می توان در هر ده دقیقه هزار قدم برداشت. پس روزانه هر زمان فرصت کردید، ده دقیقه را به پیاده روی اختصاص دهید تا این میزان به ده هزار قدم برسد. حتی زمان هایی که در محل کار هستید، می توانید این میزان پیاده روی را داشته باشید.

اگر در هفته اول ۶ هزار قدم در روز برداشته اید، در هفته دوم ۲۰ درصد به این میزان اضافه کنید و این متوسط این میزان را در طی هفته های بعد افزایش دهید تا به عدد ۱۰هزار نزدیک شوید.

پیشنهاد می شود برای این که پیاده روی شما را زده نکند، از همان اول عدد ۱۰ هزار قدم را انتخاب نکنید و این کار اگر به تدریج انجام شود، دلچسب تر و ماندگارتر است.

اتومبیل خود را به دور از محل خرید، محل کار و یا سایر مکان های دیگر پارک کنید تا مجبور شوید مسافتی را پیاده بروید.

از پله به جای آسانسور یا پله برقی در صورت امکان استفاده کنید.

همیشه با یک دوست پیاده روی کنید چون این کار باعث می شود توان بیشتری برای قدم زدن پیدا کنید و آن هم به خاطر غرق صحبت شدن و عدم احساس خستگی.

در محل کارتان کمترین زمان فراغت را به راه رفتن اختصاص دهید.

کفش راحت در محل کار بپوشید تا انگیزه شما برای پیاده روی بیشتر شود.

بعد از شام حتما دقیقه هایی را برای قدم زدن اختصاص دهید.

از دستگاه های قدم شمار استفاده کنید. این دستگاه ها شما را برای برداشتن قدم های بیشتر تشویق می کند.

و در آخر، فراموش نکنید که هر دو هزار قدم معادل سوزاندن ۱۰۰ کیلوکالری یا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ورزش شدید است.

 

منبع: آوای سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز