title
کد خبر: 46252
00
واگذاری  مدیریت 24هزار تخت بیمارستانی نوساز

رئیس مرکز توسعه وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت با اجرای طرح تحول سلامت، حدود 24 هزار تخت بیمارستانی جدید ساخته و آماده است مدیریت اکثر این بیمارستان ها را به بخش خصوصی، بنیادها، نهادهای عمومی یا اعضای هیات علمی دانشگاه ها واگذار کند.

به گزارش بهداشت نیوز، رئیس مرکز توسعه وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت با اجرای طرح تحول سلامت، حدود 24 هزار تخت بیمارستانی جدید ساخته و آماده است مدیریت اکثر این بیمارستان ها را به بخش خصوصی، بنیادها، نهادهای عمومی یا اعضای هیات علمی دانشگاه ها واگذار کند.

محمد حسین سالاریان زاده افزود: از 24 هزار تخت بیمارستانی جدیدی که در دوره مسئولیت دکتر هاشمی در کشور ساخته شده، بخشی در مناطق محروم و دور افتاده است و در مواردی ممکن است میزان اشغال تخت آنها به 30 درصد هم نرسد. به همین علت برای بخش خصوصی جذابیتی برای سرمایه گذاری و مدیریت ندارد اما دولت به علت وظیفه حاکمیتی باید دسترسی مردم این مناطق را به خدمات درمانی و پزشک و پرستار در کوتاه ترین زمان تامین کند.


وی گفت: تعدادی از تخت های بیمارستانی در بیمارستان های جدید و توسعه یافته نیز، بیمارستان های آموزشی هستند که واگذاری آنها به علت نقش آنها در آموزش علوم پزشکی مشکلاتی دارد اما به جز این بیمارستان ها، اکثر بیمارستان های جدید ساخته شده آماده واگذاری به بخش غیر دولتی برای مدیریت و بهره برداری هستند.


سالاریان زاده گفت: مالکیت این بیمارستان ها در نهایت در اختیار دولت و وزارت بهداشت خواهد بود و فقط مدیریت و بهره برداری از این بیمارستان ها واگذار می شود.


رئیس مرکز توسعه و تحول اداری وزارت بهداشت گفت: تفاهمنامه های واگذاری مدیریت این بیمارستان ها آماده شده و با سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه نیز مبادله و تایید و ابلاغ شده است و از نظر اداری مشکلی برای واگذاری این بیمارستان ها وجود ندارد.


وی افزود: تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی، بنیادها، نهادهای عمومی و بخش خصوصی یا اعضای هیات علمی دانشگاه ها برای پذیرش مدیریت این بیمارستان ها متقاضی هستند و در حال بحث و گفت و گو با متقاضیان هستیم تا با رعایت اصول و مقررات قانونی، بتوانیم به نحوی مدیریت این بیمارستان ها را واگذار کنیم که بتوانیم پاسخگوی دستگاه های نظارتی و مردم باشیم.


به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، مسئله میزان تعرفه خدمات مراکز درمانی همواره یکی از مباحث مورد اختلاف برای واگذاری مدیریت بیمارستان ها به بخش غیر دولتی است، برخی سرمایه گذاران معتقدند، اداره این مراکز با تعرفه دولتی سودآور نیست و از طرفی دولت معتقد است نباید واگذاری تصدی این مراکز، پرداخت از جیب مردم را برای دریافت خدمات درمانی افزایش دهد.


به گفته رئیس مرکز توسعه و تحول اداری وزارت بهداشت، ساخت هر تخت بیمارستانی حدود 500 میلیون تومان سرمایه می برد و اداره آن نیز نیازمند جذب 2.7 نفر نیروی انسانی شامل پزشک، پرستار، کارشناس و نیروی اداری و خدماتی به ازای هر تخت است.

 

منبع: ایرنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز