title
کد خبر: 46342
00
موی سپید از چه خبر می دهد؟

گاهی وقت‌ها تغییراتی که در ظاهر ما انسان‌ها پیدا می‌شود پیام‌ها و نشانه‌هایی برای ما دارد که باید در آنها تفکر کنیم و بیاندیشم.

به گزارش بهداشت نیوز ،  یکی از این نشانه‌ها که معمولا با گذشت زمان و بالا رفتن سن انسان‌ها پیش می‌آید "سفید شدن موی سر و صورت است". در احادیث و روایاتی از معصومین(ع) نشانه‌هایی برای این تغییر در زندگی انسان‌ها ذکر شده است.

امام علی(ع) در این باره می‌فرمایند: " موی سپید پیک مرگ است".

ایشان همچنین می‌فرمایند: "موی سپید برای هشدار دادن بس است".

امام صادق(ع) نیز فرمودند: "چیزی را ندیدم که به‏سوی چیزی شتابنده‏‌تر از سپیدی موی، به سوی مؤمن باشد. موی سپید در دنیا برای مؤمن وقار است و در روز قیامت نوری درخشان. خداوند متعال با موی سپید، به خلیل خود إبراهیم علیه‏السلام وقار بخشید. پس ابراهیم عرض کرد: پروردگارا ! این چیست؟ خداوند به او فرمود: این وقار است. ابراهیم گفت: پروردگارا! بر وقار من بیفزای".

امام باقر(ع) فرمودند: حضرت ابراهیم علیه السلام هنگام دیدن موی سپید این دعا را قرائت کردند: " پروردگار جهانیان را سپاس که مرا به این سن رساند و لحظه‏‌ای معصیت او نکردم".

 

 

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز