title
کد خبر: 46469
00
شاخص توده بدنی شما نباید از این عدد بالاتر باشد

کارشناس تغذیه مرکز جامع سلامت آسمان شیراز یکی از روش های موثر در کاهش وزن را فعالیت بدنی به همراه رژیم درمانی نام برد و گفت: تحرک بدنی در سلامتی و کنترل وزن نقش بسزایی دارد.

اگر احساس چاقی می کنید، خوب است تا با معیارهای علمی، این احساس خود را بررسی کنید و بدانید از کجا زنگ هشدار چاقی به صدا در می آید.

به گزارش بهداشت نیوز، کارشناس تغذیه مرکز جامع سلامت آسمان شیراز یکی از روش های موثر در کاهش وزن را فعالیت بدنی به همراه رژیم درمانی نام برد و گفت: تحرک بدنی در سلامتی و کنترل وزن نقش بسزایی دارد.

" المیرا خسروی" ایجاد زیرساخت های شهری را برای تشویق عموم به انجام فعالیت های بدنی، بسیار راهگشا بیان کرد و افزود: تاکنون مسیرهای متعدد پیاده روی و دوچرخه سواری در سطح شهر ایجاد شده است که بایستی عموم را برای استفاده از این امکانات ترغیب کرد.

این کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهدای انقلاب با اشاره به شعار بسیج ملی تغذیه در سال جاری با عنوان " چاقی یا سلامتی، انتخاب با شماست" اضافه کرد: مردم برای تشخیص اضافه وزن و چاقی خود بایستی با شاخص نمایه توده بدنی (BMI) آشنا شوند.

 "خسروی" شاخص نمایه توده بدنی را بسیار راحت و قابل محاسبه عنوان کرد و ادامه داد: برای محاسبه این شاخص، افراد می توانند با تقسیم وزن  بر حسب کیلوگرم بر مجذور قد بر اساس متر، شاخص توده بدنی(BMI) وضعیت بدنی خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

او تاکید کرد: در صورتی که شاخص نمایه توده بدنی فرد از عدد 25 بیشتر شود، زنگ خطر اضافه وزن و چاقی برای فرد به صدا در می آید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز