title
کد خبر: 46554
00
استقرار 13 خودروی اورژانس اجتماعی در مناطق زلزله زده کرمانشاه

سخنگوی ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی از استقرار ۱۳ خودروی اورژانس اجتماعی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، سیدمهدی میرشاه ولد در نشست خبری  در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این خودروها از نخستین روز پس از وقوع زلزله در مناطق زلزله زده استان مستقر و مشغول ارائه خدمت شده اند.وی همچنین با اشاره به فعال شدن مرکز پذیرش افراد آسیب پذیر در شهر کرمانشاه، گفت: در این مرکز تیم های مددکاری، مشاوره و روانشناختی برای ارائه خدمت به زلزله زدگان حضور دارند.

میرشاه ولد شناسایی افراد آسیب دیده و آسیب پذیر در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را از اولویت های سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: کودکان، زنان، سالمندان و معلولین چهار گروه آسیب پذیر در مواقع بحرانی هستند که تلاش می شود با شناسایی این گروه ها خدمات لازم به آنها ارائه شود.

فرهاد اقطار رئیس دبیرخانه مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی نیز در این نشست اظهار کرد: مجموعه بهزیستی از نخستین ساعات پس از زلزله با توجه به شرایط و محدودیت ها و نبود امکانات و آذوقه در مناطق زلزله زده استان برای جمع آوری کمک های مردمی فراخوان کشوری اعلام کرد که در این راستا مراکز و ادارات بهزیستی نسبت به جمع آوری کمک های مردمی در میادین اصلی شهرها اقدام کردند.

وی با اشاره به ادامه دار بودن جمع آوری مشارکت های مردمی توسط مجموعه بهزیستی در سطح کشور اظهار کرد: تاکنون کمک های مردمی سراسر کشور شامل چادر، پتو، لباس گرم، مواد غذایی فاسدنشدنی و... توسط  ۵۵ کامیون، وانت نیسان و ۵۰ خودروی آفرود به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شده و یا در حال ارسال است.

اقطار گفت: پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی در سراسر کشور تا چند روز آینده نیز کار جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان را ادامه خواهند داد.

رئیس دبیرخانه مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور اشاره ای هم به نیازهای تجهیزاتی معلولین مناطق زلزله زده استان کرمانشاه داشت و گفت: تجهیزاتی مثل ویلچر، عصا، واکر و... نیاز داریم.

وی با اشاره به ورود محموله شیر خشک به مناطق زلزله زده استان، از افرادی که نیاز به تامین شیرخشک برای شیرخوارگان دارند خواست به مراکز بهزیستی یا اورژانس ۱۲۳ مراجعه کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز