title
کد خبر: 46612
00
۱۰ فایده شگفت‌انگیز صابون زغال برای زیبایی

خیلی از افراد با مشکلات ناشی از پوست‌های چرب دست و پنجه‌ نرم‌می‌کنند و درگیر استفاده از روش‌های متعددی هستند که به بهبود شرایط‌ آن‌ها کمک می‌کند. صابون زغال چربی‌های اضافه را جذب می‌کند و هم‌زمان آلودگی‌های روی پوست را از بین می‌‌برد.

به گزارش بهداشت نیوز، آیا تا به حال راجع به ترکیبات غیر متعارف  صابون زغال شنیده‌اید؟ خوب، جالب است بدانید این‌ روزها در ترکیبات اولیه بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست از زغال و فواید اعجاب‌انگیز آن برای زیبایی استفاده می‌شود. در ادامه مطلب امروز با زغال و به خصوص فواید صابون زغال بیشتر آشنا خواهید شد.
در حقیقت استفاده از زغال مختص به دنیای مدرن نیست و ریشه مصرف آن به صدها سال قبل بازمی‌گردد. برای مثال در مصر باستان زغال به عنوان یک ضماد یا مرهم برای تسکین درد و ضدعفونی کردن زخم مورد استفاده قرار می‌گرفته است و هندی‌ها هم از زغال برای تصفیه آب مصرفی استفاده می‌کرده اند. در قرن ۱۸ میلادی داروسازان و شیمیدان‌ها به طور خاص زغال را مورد بررسی قرار دادند و متوجه تاثیر آن در پاکسازی سموم شدند. در حال حاضر زغال فعال (نوع فرآوری شده آن) در طی فرآیند تصویه‌سازی آب به عنوان یک فیلتر آب مناسب همراه با خاصیت سم‌زدایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
اخیرا استفاده از زغال به دلیل خواص جادویی آن برای پوست و زیبایی پرطرفدارتر هم شده است. ممکن است کمی عجیب و غریب به نظر برسد اما زغال فعال (فرآوری شده و خالص) حاوی ترکیبات مهمی است که می‌توان از آن صابون‌ها و پاک‌کننده‌های طبیعی تهیه و استفاده کرد. 
اما فواید استفاده از صابون زغال کدامند؟


۱- درمان پوست‌های چرب


خیلی از افراد با مشکلات ناشی از پوست‌های چرب دست و پنجه‌ نرم‌ می‌کنند و درگیر استفاده از روش‌های متعددی هستند که به بهبود شرایط‌ آن‌ها کمک می‌کند. صابون زغال چربی‌های اضافه را جذب می‌کند و هم‌زمان آلودگی‌های روی پوست را از بین می‌‌برد. 


۲- پوست بی‌عیب و نقص


صابون زغال به طرز چشمگیری قابلیت از بین ‌بردن چربی‌های اضافه صورت، همراه با پاک‌کنندگی منافذ پوست از ناخالصی‌ها و آلودگی‌ها را دارد. علاوه بر این، صابون زغال سلول‌های مرده روی پوست را از بین برده و به صورت‌تان ظاهری درخشنده و بی‌عیب و نقص می‌دهد.


۳- صابون زغال برای رفع آکنه


صابون زغال فعال و خالص یک درمان بسیار مناسب و کارآمد برای رفع آکنه است. این صابون نه تنها سموم را از پوست پاک‌کرده بلکه با از بین بردن آلودگی‌ها به درمان آکنه کمک به‌سزایی می‌کند. حتی استفاده از این صابون می‌تواند به رفع جای جوش و آکنه هم کمک کند.


۴- کوچک و منقبض کردن منافذ پوست


اگر شما هم به واسطه شغل‌تان ساعات زیادی از روز را بیرون از منزل و در محیط آلوده و پر دود سپری می‌کنید احتمالا خودتان هم متوجه باز و بزرگ شدن منافذ روی پوست‌تان شده‌اید. متاسفانه اگر این عارضه درمان نشود این منافذ به قدری تغییراندازه می‌دهند که به راحتی قابل دید هستند. خوشبختانه استفاده از صابون زغال بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل است. این صابون علاوه بر پاک‌سازی آلودگی‌ها و جرم‌ها به درمان منافذ بسته شده پوست هم کمک می‌کند و در نتیجه بدین شکل از بیش‌‌از اندازه بزرگ‌ شدن آن‌ها هم پیشگیری می‌شود.


۵- جلوگیری از پیری زود‌رس


مصرف صابون زغال یک روش موثر در جلوگیری از پیری زودرس محسوب می‌شود. این صابون با ممانعت از ایجاد چین‌ و چروک‌ها و خطوط ریز روی صورت از پیری صورت و ظاهری خسته  جلوگیری می‌کند.


۶- صابون زغال پوست‌تان را سفت و محکم می‌کند


با بالا رفتن سن و سال نشانه‌های پیری کم‌کم شروع به پیدا شدن می‌کنند و پیشگیری زودهنگام و به موقع می‌تواند از بیشتر شدن عوارض پیری به طرز چشمگیری جلوگیری کند. خوشبختانه، زغال توانایی این را دارد که پوست صورت را سفت‌تر کند و مانع از شل‌شدگی و افتادگی پوست شود.

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
مهدی
1397/07/12 - 01:092 20
سلام من این صابون رو خریدم میشه بگید چطور باید استفاده کنم چقد باید رو صورت بمونه
اینستاگرام بهداشت نیوز