title
کد خبر: 46665
00
والدینی که قاتلان فرزندانشان هستند !

به گفته یک متخصص اطفال، نوزادان در معرض دخانیات دچار بیقراری، دل درد (کولیک)، عفونت‌های تنفسی، آلرژی و تشدید علائم آن و حتی سندرم مرگ ناگهانی می شوند و خطرات سیگار برای کودکانی که والدینشان سیگاری اند جدی است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر شکیبا عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار کرد: استعمال سیگار در برخی کشورها به علت تاثیرات سوء آن در مقابل کودک ممنوع است و تنفس در هوای پاک از حقوق کودک شمرده می شود.

وی با اشاره به عوارض مصرف دخانیات برای کودکان ادامه داد: دود ناشی از مصرف دخانیات قبل از تولد از طریق ضربان قلب مادر و تاثیر بر روی سیستم سمپاتیک کودک بصورت نامنظمی های قلبی، تپش قلب و احتمال کودکانی با کاهش وزن را افزایش می‌دهد.

این متخصص اطفال با اشاره به عوارض مصرف دخانیات برای کودکان گفت: مرگ ناگهانی در نوزادان در محیط های آلوده به دود دخانیات سندرم بیشتر است.

دکتر شکیبا افزود: در صورتی که کودکی در سال های نخست در معرض دود دخانیات قرار گیرد تاثیرات غیرقابل جبرانی بر او خواهد داشت و این ضایعات ریوی تا پایان عمر در او دیده می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد متذکرشد: شاید برخی علائم بیماری با قطع دخانیات در بزرگسال بهبود یابد اما در کودکان تا آخر عمر با آنها خواهد بود حتی اگر دخانیات حذف شود.

 

منبع: ایسنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز