title
کد خبر: 46785
00
یک فروند بالگرد اختصاصی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام قرار می گیرد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: یک فروند بالگرد اختصاصی به منظور رفاه حال بیماران و مصدومان و نجات جان آنها در اختیار این دانشگاه و فوریت های پزشکی استان قرار می گیرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر کریم همتی در دیدار با سرپرست سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: با توجه به سخت گذر بودن جاده های مواصلاتی استان برای اعزام بیماران و مصدومان حوادث، وجود بالگرد فوریت های پزشکی بسیار ضروری است. 
وی یادآور شد: در طول امسال یک فروند بالگرد اورژانس با اعتبار یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال از محل طرح تحول نظام سلامت در اختیار دانشگاه قرار گرفت.
وی از توجه ویژه مجموعه وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور به حوزه سلامت استان ایلام در ایام اربعین حسینی قدردانی کرد و افزود: با توجه تردد جمعیت میلیونی زائران در ایام اربعین حسینی حمایت ها از دانشگاه علوم پزشکی ایلام به منظور خدمات رسانی شایسته به زائران باید بیشتر شود.
در این نشست که در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد پیرحسن کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور نیز از خدمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایلام در راستای خدمات‌دهی مطلوب به زائران اربعین حسینی قدردانی کرد و بر ضرورت بررسی و رفع مشکلات و چالش های فوریت‌های پزشکی استان ایلام تاکید کرد.
در این نشست مشکلات و چالشهای فوریت پزشکی استان با حضور سرپرست سازمان اورژانس کشور، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و رئیس فوریت‌های پزشکی استان بررسی شد.
 شهر مرزی مهران با ۱۶ هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان عمومی ۳۶ تختخوابی و یک پایگاه اورژانس شهری است و بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام تنها بیمارستان ترومای استان با ظرفیت ۱۸ تخت اورژانس و ۱۲ تخت آی سی یو است که در ایام اربعین حسینی به علت ترافیک سنگین در مسیر ایلام مهران، انتقال مصدومان از مرز مهران به این بیمارستان ساعت ها طول خواهد کشید. 
همچنین پایانه مرزی مهران یک پایگاه اورژانس در ۱۳ کیلومتری شهر مهران و ۹۵ کیلومتری شهر ایلام دارد و یک دستگاه بالگرد اورژانس نیز در مرکز استان مستقر است. 
هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به ۲ میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند. 
منبع:ایرنا

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز