title
کد خبر: 46820
00
بهترین حرکت ورزشی دنیا چیست؟

یک برنامه ورزشی خوب باید حداقل دارای یکی از انواع حرکت ورزشی اسکوات باشد؛ البته علت سفارش ما برای انجام حرکت اسکوات فقط به‌خاطر پاهای‌تان نیست...

به گزارش بهداشت نیوز، یک برنامه ورزشی خوب باید حداقل دارای یکی از انواع حرکت ورزشی اسکوات باشد؛ البته علت سفارش ما برای انجام حرکت اسکوات فقط به‌خاطر پاهای‌تان نیست، درست است که اسکوات باعث قوی‌سازی عضلات چهارسر ران، ران‌ها و همسترینگ می‌شود؛ اما این، همه خاصیت اسکوات نیست. به‌طور کلی باید بگوییم که اگر تمام دنیا را هم بگردید، حرکتی بهتر از اسکوات پیدا نخواهید کرد.

اسکوات،‌ حرکتی فراگیر

اسکوات یکی از الگوهای بنیادی حرکت انسان‌هاست؛ انجام این حرکت ورزشی علی‌رغم اینکه شما را از بی‌تحرکی نجات خواهد داد، دقیقاً مطابق با شیوه‌ای است که بدنتان برای آن طراحی شده است.

حرکت اسکوات برای سلامت قلب توصیه می‌شود. بهتر است دستگاه الپتیکال و دوچرخه ثابت که باعث خواب‌رفتن بدنتان می‌شود را فراموش کنید، تکرار حرکت اسکوات ضربان قلبتان را بالا خواهد برد.

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که توانایی انجام حرکت اسکوات را ندارند و انجام چنین حرکتی از توانایی آنها خارج است؛ اما اشتباه می‌کنند. اگر امروز جسمی را از روی زمین بلند کرده‌اید، روی صندلی نشسته‌اید یا حتی به دستشویی رفته‌اید، تبریک می‌گوییم، شما حرکت اسکوات را انجام داده‌اید!

البته بهتر است کمی حرفه‌ای‌تر ورزش اسکوات را دنبال کنید؛ اگر به‌دنبال اثرات جادویی ورزش اسکوات هستید باید وزنه را به این تمرین اضافه کنید؛ در ادامه با فیتامین همراه باشید تا به بررسی فواید تمرین این حرکت ورزشی معجزه‌آسا بپردازیم.

بهبود عملکرد و قدرت بدنی

تفاوتی نمی‌کند که هدف شما از انجام تمرینات اسکوات، انجام درست حرکت اسلم دانک در بسکتبال باشد یا فرم‌دادن به پایین‌تنه، اسکوات با قوی‌تر کردن عضلات پاهای شما باعث می‌شود تا سرعت راه رفتنان بیشتر شده و خیلی سریع‌تر از نقطه A به نقطه B برسید.

هدف حرکت اسکوات، عضلات پای شماست. عضلات پا نیز در راه رفتن، پریدن، دویدن، نشستن و حتی تغییر مسیر دادن نقش بسیار مهمی دارد که تأثیر آن فقط در ورزش نخواهد بود و فعالیت‌های روزانه‌تان را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

کالری‌سوزی فوق‌العاده

تمرینات اسکوات نه‌تنها باعث قدرتمندتر شدن شما می‌شود، بلکه سبب افزایش حجم عضلات‌تان نیز خواهد شد؛ زیرا در حین انجام این تمرین به‌صورت هم‌زمان عضلات بسیاری درگیر می‌شوند، البته ترشح هورمون‌ها نیز بی‌تأثیر نیست.

طبق آخرین تحقیقات صورت‌گرفته انجام حرکت اسکوات موجب تحریک بدن برای آزادسازی هورمون‌هایی نظیر تستوسترون می‌شود که ورود این نوع هورمون‌ها به خون سبب حجم‌گیری بدن و عضلات درگیر خواهد شد . قطعا می‌دانید که با افزایش حجم عضلات،‌ میزان کالری‌سوزی‌تان نیز افزایش خواهد یافت؛ البته میزان کالری‌سوزی حرکت اسکوات، به‌دلیل اینکه تمام عضلات بدن را درگیر می‌کند، زیاد خواهد بود.

شاید برای‌تان این پرسش پیش بیاید که این نوع حرکت ورزشی فقط با پا انجام می‌شود، پس چگونه ممکن است عضلات تمام بدنمان را درگیر کند؟ خب پاسخ ساده است، فقط یک هالتر بر روی شانه‌های خود قرار دهید تا بالاتنه‌تان درگیر شود.

  • وزنه باعث می‌شود تا عضلات شانه نیز درگیر شده و سعی در صاف نگه‌داشتن بدن داشته باشد؛
  • عضلات هسته بدن از چرخیدن بدن جلوگیری خواهد نمود؛
  • و پایین‌تنه نیز نقش عضلات اصلی این حرکت ورزشی را بازی خواهد کرد.

کمک به بهبود وضعیت و حالت بدنی و تراکم استخوانی

در پایان، به‌عنوان مهم‌ترین نکته باید بگوییم که حرکت اسکوات به برطرف‌نمودن ضعف‌ها و عدم تعادل در زندگی روزمره‌تان کمک خواهد کرد.

جامعه به سمتی سوق پیدا کرده است که دیگر همه ما ساعت‌های طولانی پشت میز و مقابل رایانه نشسته‌ایم و مشغول انجام کارهای روزمره خود هستیم و حتی گاهی اوقات یادمان می‌رود که حرکتی انجام دهیم.

اگر می‌خواهید تصویری از شیوه انجام صحیح اسکوات در ذهنتان داشته باشید، کودک دو ساله‌ای را تصور کنید که وقتی اسباب‌بازی‌اش بر روی زمین می‌افتد، چگونه خم می‌شود تا آن را بردارد؟ حرکت اسکوات از کودکی در وجود ما نهادینه شده و تا زمانی‌که کودک می‌خواهد نشستن یاد بگیرد، همیشه در حال انجام حرکت اسکوات است.

اگر بالاتنه را نیز در حین انجام حرکت اسکوات درگیر کنید، کم‌کم وضعیت بدنی تان نیز بهتر شده و از ضررهای نشستن طولانی مدت پشت میز در امان خواهید ماند.

با انجام این حرکت ورزشی، قدتان بلندتر شده، قوی‌تر شده و همچنین لاغرتر خواهید شد؛ پس فراموش نکنید که بهترین برنامه ورزشی  شامل انواع حرکت اسکوات می‌شود.

 

منبع: فیتامین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز