title
کد خبر: 46821
00
خصوصیات یک رژیم غذایی سالم

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) شیراز، گفت: رژیم غذایی سالم، مواد مغذی لازم، مایعات کافی، آمینو اسید و اسیدهای چرب لازم، ویتامین ها و مواد معدنی کافی و همچنین کالری لازم را برای بدن فراهم آورد...

رژیم غذایی سالم، رژیمی است که به حفظ و بهبود سلامت عمومی بدن کمک می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) شیراز، گفت: رژیم غذایی سالم، مواد مغذی لازم، مایعات کافی، آمینو اسید و اسیدهای چرب لازم، ویتامین ها و مواد معدنی کافی و همچنین کالری لازم را برای بدن فراهم آورد؛ رژیم غذایی سالم نیازهای اساسی بدن را بدون اینکه فرد دچار اضافه وزن و بیماری شود، فراهم می‌کند.

"لیلا ترابیان" افزود: رژیم غذایی سالم به همراه ورزش می‌تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مانند چاقی، بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲، فشارخون بالا و سرطان را در افراد کاهش دهد؛ برخلاف آنچه خیلی از افراد تصور می‌کنند، داشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند بسیار ساده و آسان باشد.

او اضافه کرد: رژیمی شامل مواد غذایی نشاسته‌ دار مانند سیب زمینی، برنج و ماکارونی به علاوه میزان زیادی از انواع میوه و سبزیجات و مقداری مواد مغذی پروتئین دار مانند گوشت، ماهی و همچنین کمی لبنیات، به علاوه مقدار کمی چربی، نمک و شکر، تمام مواد مغذی‌ که بدن به آن نیاز دارد، تامین می‌کند.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: تعادل، کلید اصلی دسترسی به رژیم غذایی سالم است؛ تعادل به معنی خوردن طیف گسترده‌ای از مواد غذایی در اندازه مناسب و مصرف مقدار صحیح از خوردنی‌ها و نوشیدنی ها است که به فرد در رسیدن به بدنی سالم و حفظ سلامت آن، کمک می کند.

ترابیان تاکید کرد: توجه داشته باشیم، زمانی که بحث پرخوری و اضافه وزن در میان است، مقصر تنها غذاها نیستند، بعضی از نوشیدنی ها هم می‌توانند به اندازه غذا چاق کننده باشند.

او در پایان، گروه ها و مواد غذایی تشکیل دهنده رژیم غذایی سالم را به پنج دسته تقسیم و توصیه کرد: برای داشتن رژیم غذایی سالم، باید طیف متنوعی از غذاها از ۴ گروه نخست را انتخاب کنیم؛ تا آنجا که می‌توانیم از غلات کامل استفاده کنیم.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز