title
کد خبر: 46875
00
بهترین راه برای تسکین درد؛ یخ یا حرارت؟

مبتلایان به دردهای عضلانی، برخی سردردها، درد کمر، درد زانو و ... اغلب با این سوال مواجه هستند که استفاده از یخ درد آنها را تسکین می دهد یا استفاده از حرارت و گرما؟

به گزارش بهداشت نیوز، کارشناسان کلینیک کلیولند توصیه می کنند برای انواع دردهای فیزیکی کدام یک از انواع کمپرس های گرم یا سرد مفید هستند.

آسیب های ورزشی: تحمل یخ اغلب ناراحت کننده به نظر می رسد در حالی که گرما و تحمل آن بسیار راحت تر و خوشایندتر است. با این حال برای دردهای حاد، التهاب و تورم ناشی از حرکات ورزشی یخ بهترین گزینه تسکینی است. حرارت چرخه التهاب را استمرار می دهد و می تواند مضر باشد. با این حال حرارت می تواند برای نرم کردن عضلات آسیب دیده قبل از فعالیت یا حرکات کششی مفید باشد.

سردرد: استفاده از ماسک ها یا کمپرس های سرد بر روی پیشانی و چشم منجر به کاهش دردهای ضرباندار میگرن می شود. با این حال گرما می تواند اسپاسم های گردن که منجر به سردرد می شود را کاهش دهد.

ورم مفاصل: حرارت برنده تسکین آرتریت و صدماتی است که درد آنها شش ماه طول کشیده است. بیماران مبتلا به آرتروز مزمن معمولا با حرارت احساس بهتری دارند. اما برای کاهش دردهای نقرس حاد یخ روش تسکینی بهتری است.

روش استفاده

کارشناسان کلینیک کلیولند به طور کلی توصیه می کنند هر یک از منابع سرما یا گرما برای تسکین درد باید ۲۰ دقیقه استفاده شده و ۲۰ از محل درد دور باشند.

استفاده از تکه های یخ در بسته ها یا ژل یخ زده می تواند برای ۴۸ ساعت برای کاهش تورم، حساسیت به لمس و التهاب استفاده شود.

استفاده از دوش آب گرم و یا وان آب و جکوزی مفید است.

بسته های حرارتی برای استفاده دور گردن در داروخانه ها موجود هستند.

 

منبع:آوای سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز