title
کد خبر: 46908
00
معاون وزیربهداشت  از مرزداران سلامت تقدیر کرد

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دستاوردهای بهداشت و درمان در استان سیستان و بلوچستان حاصل تلاش های شبانه روزی و مجاهدت های دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان است.

به گزارش بهداشت نیوز ، دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مدیران بهداشت و درمان استان اظهار داشت: دستاوردهای بهداشت و درمان در استان سیستان وبلوچستان حاصل تلاش های شبانه روزی و مجاهدت های دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان است .
دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های جدی ما در عرصه بهداشت مشارکت با حوزه درمان و تلاش در جهت سلامت مادران و نوزادان است که لازمه این کار صرف هزینه ها و اقدامات و مداخله های بهداشتی در درون بیمارستانهاست .
دکتر رییسی با اشاره به اهمیت ویژه سیستان و بلوچستان در مقوله سلامت، افزود: در حال حاضر هزینه های زیادی صرف مبارزه با بیماریهایی مانند سل و مالاریا می شود که اغلب آنها مربوط به اتباع بیگانه کشورهای همسایه استان است و در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدامات فوق العاده ای در زمینه کاهش مالاریا وسایر بیماریهای واگیر صورت گرفته است .
وی ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند همه دست اندرکاران سلامت استان از آنان بعنوان مرزداران سلامت یاد کرد و افزود: در استانی مانند سیستان و بلوچستان درایت و تدبیر مدیران سلامت در زمینه پیشگیری از بیماریهای واگیر تحول بزرگی را رقم زده است .
دکتر رئیسی تصریح کرد: تحول سلامت دهان و دندان از برنامه های مهم وزارت بهداشت است که تلاش می کنیم با فعال کردن مراکز دندانپزشکی در شیفتهای عصر و شب زمینه های کاهش پرداخت هزینه از جیب مردم را فراهم نماییم .
معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: تمامی پروژه های عمرانی مصوب شده در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با حمایت کامل وزارت بهداشت به منظور ارائه بهتر خدمات سلامت به بهره برداری خواهد رسید.
دکتر رئیسی با اشاره به طرح کمپین حامیان سلامت مادران باردار در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان این طرح را طرحی موفق و کشوری برشمرد و افزود: باید برنامه های این طرح بعنوان یک برنامه در سایر استانهای کشور اجرایی شود.
وی همچنین از خدمات مطلوب بیش از 10 هزار داوطلب سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تقدیر کرد و افزود: فعالیت داوطلبان سلامت سطح اول ارائه خدمات سلامت را از مراکز بهداشت به محله ها و خانه ها منتقل کرده است و این حرکت نمونه بارز مشارکت مردمی است


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز