title
کد خبر: 46945
00
با پرداخت بدهی‌ها وضعیت صنعت دارو پایدار خواهد شد

سخنگوی وزارت بهداشت در حاشیه همایش خبر خوب، رسانه مسئول اظهار داشت: از صندوق ذخیره ارزی حدود 500 میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته شده که حدود 2000 میلیارد از بدهی‌های صنایع دارویی به صورت نقدی و 2000 میلیارد دیگر از طریق اوراق پرداخت خواهد شد که این امر وضعیت صنایع دارویی را به حالت پایدار خواهد رساند.

 

به گزارش بهداشت نیوز، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در حاشیه همایش خبر خوب، رسانه مسئول اظهار داشت: همه رسانه‌ها باید خبر را به‌صورت متعادل ارایه دهند و از بزرگنمایی کردن خبرهای خوب و بد پرهیز کنند.

 

 

 

 

 

وی گفت: جامعه ما مثل هر جامعه دیگری احتیاج به امید، آفرینش شور و انگیزه نسبت به آینده دارد، خبرهای بدی را که ممکن است بیانگر نیمه خالی لیوان باشند. می‌توان با نمایش قسمتی از خبر که مربوط به نیمه پر لیوان است امیدبخشی را در جامعه ترویج داد.

 

 

حریرچی گفت: این امر باید در رسانه‌هایی که از یک انگیزه انقلابی برخوردار هستند و برای اینکه مردم را با انگیزه‌های خوب و اسلامی تشویق کنند می‌توانند شورآفرینی و امیدبخشی را هدف خود قرار دهند.

 

 

 

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به مشکلات داروسازان توضیح داد: طرح تحول سلامت که طبق ارزیابی هایی که انجام شده سالانه تقریبا مبلغی معادل نصف هدفمندی یارانه‌ها از مخارج مردم کاسته است. دولت ماهانه حدود 45500 تومان به صورت یارانه در اختیار مردم قرار می‌دهد و با اجرای طرح تحول سلامت بیش از 20 هزار تومان نیز بصورت ماهیانه از هزینه‌های مربوط به سلامت مردم جامعه نسبت به دوره قبل از اجرای این طرح به ازای هر ایرانی از جیبشان کاسته شده است.

 

 

حریرچی گفت: در چند ماه اخیر رییس جمهور و سایر دست اندرکاران به ادامه طرح تحول سلامت تاکید کرده اند که این اتفاق نشان دهنده اهمیت اجرای این طرح است.

 

 

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: از صندوق ذخیره ارزی حدود 500 میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته شده است که حدود 2000 میلیارد از بدهی‌های صنایع دارویی به صورت نقدی و 2000 میلیارد دیگر از طریق اوراق پرداخت خواهد شد که این موضوع وضعیت صنایع دارویی را به حالت پایدار خواهد رساند.

 

منبع: فارس

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز