title
کد خبر: 46990
00
دستگیری 7 شکارچی متخلف

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از دستگیری متخلفان شکار غیرمجاز توسط مأموران حفاظت محیط زیست طی عملیاتی جداگانه خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز،  شهرام احمدی با اعلام این خبر، اظهار کرد: طی هفته گذشته در دو اقدام جداگانه ۷ متخلف شکار غیرمجاز توسط محیط بانان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.
وی افزود: از چهار متخلف چهار قبضه سلاح شکاری از جمله یک قبضه پنج تیر ساچمه ای، دو قبضه اسلحه تک تیر و یک قبضه اسلحه دولول به همراه یک قطعه کبک و یک قطعه کبوتر وحشی توسط یگان حفاظت محیط زیست در حوالی سد کارون و از سه نفر متخلف دو قبضه سلاح شکاری از جمله یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو و یک قبضه اسلحه دولول و ادوات شکار به همراه سه قطعه کبک در منطقه حفاظت شده سبزکوه کشف و ضبط شد و همه متخلفان جهت برخورد قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قانونی شدند.
احمدی گفت: بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز»، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل کند به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.
منبع:ایسنا
 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز