title
کد خبر: 47093
00
رازهایی ناسالم از غذاهایی با برچسب سالم!

محققان می‌گویند که محصولات غذایی که ادعا دارند بدون قند، کم‌چرب یا کم‌نمک هستند، لزوماً سالم‌تر نیستند.

به گزارش بهداشت نیوز، مؤلفان مطالعه به بررسی بیش از ۸۰ میلیون خرید غذا و نوشیدنی بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ پرداختند. این محصولات توسط بیش از ۴۰ هزار خانوار امریکایی خریداری شده بود.


محققان دریافتند که ۱۳ درصد غذاها و ۳۵ درصد از محصولات نوشیدنی با عنوان بدون قند، کم‌چربی یا کم‌نمک به فروش می‌رسیدند. رایج‌ترین ادعای محصولات غذایی کم‌چرب بودن و پس از آن کم‌کالری، قند کم و سدیم کم بود. اما محققان دریافتند که ارزش غذایی بسیاری از این محصولات بسیار کمتر از محصولات معمولی بود.

لیندزی اسمیت، محقق راهبر این مطالعه و دانشیار بخش تغذیه دانشگاه کارولینای شمالی، گفت: «در بسیاری از موارد، غذاهای مدعی قند، چربی و نمک کم، ارزش غذایی پایین‌تری از محصولاتی دارند که فاقد این ادعاها می‌باشند.» مثلاً گرچه چربی شیرکاکائوی کم‌چرب کمتر است، شکر آن بیشتر از شیر خالی است و بیشتر از دیگر نوشیدنی‌ها چربی و قند دارد.

به علاوه محققان دریافتند که سفیدپوستان بیشتر از محصولات با برچسب کم‌کالری و آسیایی‌ها بیشتر از محصولاتی که برچسب کم‌چرب یا کم‌نمک دارند، استفاده می‌کنند.

 

منبع: سلامانه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز