title
کد خبر: 47222
00
اشکالات طرح تحول سلامت بیشتر مربوط به بیمه ها است

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از کاهش بودجه پزشک خانواده در لایحه بودجه پیشنهادی ۹۷ دولت، گفت: پزشک خانواده در حال حاضر در دو استان فارس و مازندران در حال اجرا است.

به گزارش بهداشت نیوز، مهندس محمد دامادی اظهار داشت: اگر دولت در عمل به طرح پزشک خانواده اعتقادی ندارد چرا آن را اجرا می کند؟ و اگر این طرح را مفید می داند، چرا در کل کشور آن را اجرایی نمی کند و در بودجه ۹۷، حدود یک هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات آن کاسته است؟

 

وی ضمن تاکید بر اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده و برطرف کردن مشکلات آن، یادآور شد: اگر بنا باشد هر سال بودجه پزشک خانواده کاهش پیدا کند، یعنی در عمل می خواهند اجرای آن را لغو کنند اما اینکه به طور غیر مستقیم در پی حذف پزشک خانواده هستند، کار صحیحی نیست زیرا پزشکان زیادی در آن فعالیت دارند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اجرای پزشک خانواده را در پیشگیری از بیماری ها و همچنین عدم ارجاع غیرضرور بیماران مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر پزشک خانواده در کشور وجود نداشته باشد می بینید که مردم با یک سرماخوردگی بلافاصله به پزشکان متخصص مراجعه می کنند در حالیکه در طرح پزشک خانواده، شرایط بیمار در نظر گرفته و سپس به سطوح بعدی خدمات ارجاع می شود.

 

وی تاکید کرد: با کمک دولت و مجلس، وزارت بهداشت در چند سال گذشته و با اجرای طرح تحول سلامت، اقدامات بسیار مهم و اساسی در حوزه درمان کشور انجام داده که این حجم اقدامات، بی سابقه بوده است.

 

مهندس دامادی با بیان اینکه وزیر بهداشت در ارتقای سلامت جامعه، جدیت ویژه ای دارد، اضافه کرد: کمتر کسی تصور می کرد که طرح تحول سلامت در این حجم گسترده، بتواند موفقیت های خوبی را بدست بیاورد.

 

نماینده مردم ساری و میاندرود تصریح کرد: مردم از طرح تحول سلامت و اقدامات آن مانند ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانها، کاهش هزینه های درمانی و افزایش دسترسی به خدمات رضایت دارند البته اشکالاتی نیز وجود دارد که عمدتا مربوط به عدم تعهد دولت در بخش بیمه ها و تاخیر در مطالبات کادر درمانی کشور است که موجب نارضایتی ارائه دهندگان خدمات است.

 

 مهندس دامادی خاطرنشان کرد: اشکالات طرح تحول سلامت که بیشتر مربوط به بیمه ها است نباید عاملی شود که اصل طرح تحول سلامت را زیر سوال ببریم زیرا مردم از ما رفاه عمومی می خواهند


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز