title
کد خبر: 47258
00
طرح بیمارستان بدون دیوار با هدف کاهش اشغال تخت های درمانی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: طرح بیمارستان بدون دیوار درراستای کاهش هزینه های ناشی از ساخت تخت های بیمارستانی موثراست.

به گزارش بهداشت نیوز، حیدرعلی عابدی  درخصوص هزینه های بسیارتامین تخت های بیمارستانی، گفت: درکشورهای پیشرفته با استفاده از تئوری مشخصی از حدود 30 سال پیش بیماران را دربیمارستان بدون دیوار درمان می کنند، یعنی اینکه تجهیزات درمانی به منازل برده شده و ویزیت پزشک هم درمحل سکونت بیمار انجام شود؛ همچنین مراقبت از بیمار هم درمنزل صورت گیرد.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی، افزود: به عنوان مثال درشهری مانند قم یا کرج  درهرمنطقه شهرداری ، مرکز ارایه خدمات مراقبتی درمنزل تاسیس می شود، سپس چندین پرستار با خودرو با فعالیت دراین مراکز بیماران را پس از ویزیت دربیمارستان درمنازل مراقبت  درمانی  می کنند؛ بنابراین بیمار در منزل خود همه مراقبت های لازم را دریافت می کند.

وی تصریح کرد: درچنین شرایطی نیازی به استفاده از تخت های گران قیمت درمانی و افزایش تعداد آنها نیست، ضمن اینکه بیمارستان ها تنها برای اقدامات تخصصی و ویژه فعالیت می کنند؛ بنابراین برای اقدامات درمانی عمومی و نگهداری بیماردربیمارستان برای کارهای عادی ضرورتی وجود ندارد، بیمار به منزل مراجعه کرده و پرستاردرمنزل ازبیمار مراقبت می کند.

عابدی با بیان اینکه با تکنولوژی پیشرفته امروزی درصورت وجود مشکل درمسیردرمانی پرستار می تواند اطلاعات لازم را به پزشک دربیمارستان با نرم افزارهای ارتباطی منتقل کند، گفت: پزشک دربیمارستان می تواند تمام تیم های پرستاری را حتی از راه دور پشتیبانی علمی کند، بنابراین این روش بارمشکلات ناشی ازکمبودتخت های بیمارستانی و هزینه های گزاف برای ساخت و یا خریداری آنها را حل کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: درهمین راستا درماده 74 بند ث برنامه ششم مصوب شد که دولت ارایه مراقبت های پرستاری درسطح جامعه و منزل را گسترش دهد، یعنی دست دولت باید برای کاهش فشار برتخت های بیمارستانی باید بازباشد؛ البته اجرای این روش نیازی به اعتبارات آنچنانی نداشته و موارد این چنینی درکشورهای دیگرنیز تست شده است، دربیمارستان تنها ویزیت اولیه صورت گرفته و بیمار به جای بستری دربیمارستان درمنزل مراقبت ها را دریافت می کند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز