title
کد خبر: 47331
00
خوابِ خوب باعث درمان دردهای مزمن می‌شود!

خواب همه درمان نیست، اما الگوهای منظم خواب می‌تواند به یک سیستم ایمنی قوی‌تر، بدن سالم‌تر و کسب چشم انداز مثبت‌تر در زندگی کمک کند. خواب مناسب نیز به نوبه خود، به کاهش شدت درد مزمن کمک می‌کند و این امر باعث می‌شود که هرچه بهتر و عمیق تر بخوابید.

به گزارش بهداشت نیوز، برای بسیاری از مردم، تحمل درد‌های مزمن عادی شده است. اگر شما هم درد مزمنی دارید، می‌دانید که می‌تواند بر تمام جنبه‌های زندگی‌تان تأثیر بگذارد و راندمان فعالیت‌های روزمره‌تان را پایین بیاورد. بسیاری از افراد مبتلا به درد مزمن از بی‌خوابی رنج می‌برند و مسلما بین این دو مشکل پیوندی وجود دارد. کمبود خواب می‌تواند مشکلات جدیدی برای فرد مبتلا به درد مزمن ایجاد کند، مثل: بی‌قراری، خستگی بیش از حد و عدم تمرکز.
درد مزمن و بی‌خوابی اغلب به یک چرخه وحشتناک تبدیل می‌شود، که در آن یکی به دیگری دامن می‌زند. متخصصین مدت‌هاست که متوجه شده‌اند محل متوقف کردن این چرخه، خواب است. خواب یک روش طبیعی برای انرژی دادن به ذهن و بدن است و خواب و فعالیت منظم باعث کاهش سطوح درد و احساس نشاط و توانایی شما می‌شود.


نکاتی درباره کم کردن بی‌خوابی


تکنیک‌های متعدد و مناسب می‌توانند به بهبود خواب شما کمک کنند، از جمله پیدا کردن موقعیت‌های جدید برای خواب. ممکن است این مساله را باور نکنید، اما شما می‌توانید با عادت کردن به مکان خواب خود، باعث ایجاد دردهای مزمن در بدن‌تان بشوید. تنها مشکل تغییر مکان خواب این است که بدن شما به‌طور طبیعی ممکن است موقعیتی را که به آن عادت کرده‌اید پیش فرض خود قرار داده باشد. به‌عنوان راه‌حلی برای بر هم زدن این الگوی ذهنی، می‌توانید هر شب پیش از رفتن به بسترخود در جاهای مختلف دیگر هم قدری دراز بکشید.
علاوه بر این لازم است نوشیدن مواد کافئین‌دار را از برنامه غذایی قبل از خواب‌تان حذف کنید، و برای شام شب یک رژیم سبک داشته باشید تا بتوانید راحت بخوابید. به جای آنکه با درد و رنج بی‌خوابی کنار بیایید، می‌توانید از یک مجله خواب استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا مشکلات خواب خود را بهتر شناسایی کنید. سوال‌های زیر به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه چیزی شما را بیدار نگه می‌دارد تا بتوانید برنامه خواب خود را کنترل کنید.
آیا شما نیاز به یافتن راه‌های بهتر برای مدیریت درد خود دارید؟ آیا عوامل محیطی مانند صداها، نور محیط و سایر مزاحمت‌ها باعث بیدار ماندن شما می‌شوند؟ آیا اختلال خواب مانند آپنه انسدادی (تنفس منقطع) خواب دارید که می‌تواند درمان شود و کنترل شود؟ آیا استرس و اضطراب عامل بی‌خوابی شماست؟
هنگامی‌که عوامل مهم بی‌خوابی خود را شناسایی کردید، می‌توانید در شیوه زندگی و ریتم خواب خود تغییرات لازم را انجام دهید. خواب بهتر می‌تواند به شما انرژی بیشتری بدهد تا فعالیت جسمی ‌بیشتر و بهتری داشته باشد. حالا دیگر شما خوب می‌دانید که فعالیت بدنی بسیار مهم است چون به کاهش درد مزمن کمک می‌کند.
خواب همه درمان نیست، اما الگوهای منظم خواب می‌تواند به یک سیستم ایمنی قوی‌تر، بدن سالم‌تر و کسب چشم‌انداز مثبت‌تر در زندگی کمک کند. خواب مناسب نیز به نوبه خود، به کاهش شدت درد مزمن کمک می‌کند و این امر باعث می‌شود که هرچه بهتر و عمیق‌تر بخوابید.

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز