title

در ماه مبارک رمضان باید در نظر داشت که تا حد امکان غذا‌های پر چرب و پرنمک نباید مورد مصرف قرار بگیرند.

ادامه مطلب

بسیاری از مادران باردار ممکن است تمایل داشته باشند در این دوران به روزه داری خود ادامه دهند، اما باید نکات مهمی را در نظر داشته باشند.

ادامه مطلب

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد شاخه‌های گیاه بامبو سرشار از پروتئین بالا و از این منظر شبیه به شیر گاو است.

ادامه مطلب

برخی معتقدند که خوردن برنج پخته‌شده پس از مدتی ماندن خطرناک است، مگر اینکه بلافاصله سرد شده باشد.

ادامه مطلب

یک کارشناس گفت: بهترین زمان ورزش کردن، زمانی است که وقت داریم، افرادی که عادت به ورزش صبحگاهی دارند، در هنگام روزه داری باید شدت ورزش خود را کاهش دهند.

ادامه مطلب

ماه رمضان هم جنبه روحی دارد و هم جنبه جسمی. در جهت روحی و معنوی، این ماه اسلامی زمانی برای تأمل‌کردن در ارزش‌هایی مثل صبر، گذشت و شکرگزاری است. این تامل و تمرکز به‌واسطه استقامت و تحمل بدنی از طریق روزه‌داری از طلوع خورشید تا غروب خورشید، تقویت می‌شود.

ادامه مطلب

از نظر متخصصان طب سنتی بهتر است روزه با یکی از موارد زیر افطار شود.

ادامه مطلب

مواردی که توصیه به روزه‌داری و یا ترک روزه در بیماران گوارشی می‌شود.

ادامه مطلب

شاید تعجب کنید؛ اما هر چند خوروپف کردن را معمولاً مربوط به افراد بزرگسال یا حتی سالمندان می‌دانیم؛ اما بچه‌ها هم گاهی خوروپف می‌کنند و بعضی از بچه‌ها بیشتر هم خوروپف می‌کنند.

ادامه مطلب

درد تخمک‌گذاری دردی در پایین شکم است که معمولاً در یک سمت احساس می‌شود و زمانی است که در حال تخمک‌گذاری هستید. تخمک‌گذاری تقریباً در میانه سیکل شما روی می‌دهد و می‌تواند احساس‌های گوناگونی ایجاد کند.

ادامه مطلب

خواب آلودگی بهاری و آنچه باید در مورد آن بدانید.

ادامه مطلب

خوردن یک وعده غذایی سریع بعد از گرسنگی و تشنگی طولانی‌مدت می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلفی مانند سوءهاضمه، سرگیجه و حالت تهوع شود و ریحان با اثرات معجزه‌آسای خود تقریباً درمان کاملی برای این مشکلات است.

ادامه مطلب

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با توجه به اینکه در فصل بهار هوا گرم‌تر می‌شود و رطوبت هوا افزایش پیدا می‌کند بهتر است غذاهایی که ساده‌اند و اجزا و ترکیبات کمتری دارند، مصرف شوند.

ادامه مطلب

ادرار ترکیبی از آب، الکترولیت‌ها و مواد زائد است که کلیه‌ها از خون تصفیه کرده‌اند.

ادامه مطلب

نتایج پژوهش جدید نشان می‌دهد که آرتریت و التهاب با مصرف برخی از غذاهای سالم مرتبط است.

ادامه مطلب

رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.

ادامه مطلب

دانشمندان هشدار دادند که قبل از خواب آب ننوشید زیرا ممکن است خطر جدی برای سلامتی باشد.

ادامه مطلب

پزشکان و روانشناسان تاکید دارند همان قدر که خواب کوتاه می‌تواند سلامت انسان را به خطر بیندازد، پرخوابی و بی‌نظمی در خواب هم می‌تواند به سلامت جسم و روح آسیب بزند.

ادامه مطلب

نتایج یک تحقیق جدید روی موش‌ها نشان می‌دهد که ارتباط بالقوه‌ای بین مصرف طولانی‌مدت روغن‌های آشپزی دوباره گرم شده و افزایش روند تخریب اندام‌های مغز و اعصاب وجود دارد.

ادامه مطلب

خیلی از افراد اما تصور می کنند تعطیلات نوروز فقط باید به مسافرت رفت و اگر سفری در کار نباشد، بلد نیستند از اوقات تعطیلات خود به درستی استفاده کنند.

ادامه مطلب

دوندگان حرفه‌ای به دنبال مصرف روزانه عصاره‌ ذغال اخته، بهبود در سرعت، لاکتات خون و سطح اکسیژن را گزارش کرده‌اند.

ادامه مطلب
چند رسانه‌ای