title
کد خبر: 47509
00
دولت منابع پایدار برای مقاوم سازی بیمارستان ها اختصاص دهد

سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس، با بیان اینکه ۳۰درصد بیمارستان‌های دولتی تهران دارای بافت فرسوده با بروز زلزله به طور کامل تخریب می‌شوند از دولت خواست تا با ایجاد منابع پایدار در این مورد چاره‌اندیشی کند.

 

به گزارش بهداشت نیوز، اصغر سلیمی با تایید این خبر که هفتاد درصد بیمارستان‌های دولتی دارای بافت فرسوده هستند، گفت: در طی اجرای طرح تحول سلامت بسیاری از بیمارستان‌هایی که از بافت فرسوده برخوردار بودند، مقاوم‌سازی شدند، با این حال هنوز بخش اعظمی از بیمارستان‌ها دارای بافت فرسوده هستند، ضمن اینکه در مقاوم‌سازی نیز تنها ظاهر بیمارستان‌های قدیمی که بیش از نیم قرن از عمر آنها می‌گذرد، اصلاح شده است.

 

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر بخواهیم زیرساخت‌های بیمارستان‌هایی که دارای بافت فرسوده هستند را نیز اصلاح کنیم، باید آنها را به طور کامل تخریب کرده و مجدد بسازیم که تحقق این مهم نیز مستلزم تخصیص اعتبارات کلانی است که بودجه کنونی کشور پاسخگوی آن نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اگر زلزله‌ای در تهران اتفاق بیفتد، حدود سی درصد بیمارستان‌های کنونی که دارای بافت فرسوده هستند به طور کامل تخریب خواهند شد، تصریح کرد: میزان اعتبارات تخصیص‌یافته به بخش عمرانی در لایحه بودجه 97 بسیار محدود بوده چراکه بیشترین میزان اعتبارات صرف بودجه جاری می شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت باید راه چاره‌ای برای افزایش بودجه عمرانی به ویژه در بخش مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها بیندیشد و منابع پایداری را برای تحقق این مهم ایجاد کند، یادآورشد: دولت باید با تدوین یک برنامه میان مدت بیمارستان‌هایی که دارای بافت فرسوده بوده و از امنیت لازم در مقابل حوادثی همچون زلزله برخوردار نیستند را در یک پروسه زمانی چند ساله اصلاح کند که البته تحقق آن نیز با اعتبارات موجود کنونی قابل اجرا نیست.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز