title
کد خبر: 47542
00
۲ تمرین ورزشی برای پیشگیری از گردن‌درد

دست‌های خود را روی هم پشت سر خود بگذارید و آرنج‌ها را از دو طرف بکشید؛ با کمک دست‌ها، سر را به جلو هل بدهید، در همین حال، به کمک عضلات گردن در مقابل جلو آمدن سر مقاومت کنید و سعی کنید سر را به سمت عقب ببرید. چند ثانیه در این حالت فشار باقی بمانید و سپس رها کنید. این تمرین را سه بار در روز و هر بار ۲۰ مرتبه تکرار نمایید.

به گزارش بهداشت نیوز، گردن درد دارید و نمی‌دانید چگونه این درد را تسکین دهید؟ شما می‌توانید با تقویت عضلات گردن از حالات نامناسب و کشش‌های عضلانی که باعث درد می‌شوند جلوگیری کنید. در اینجا دو نمونه از ورزش‌های مناسب برای آنکه احساس بهتری داشته باشید به شما آموزش خواهیم داد.


مزایای تقویت عضلات گردن


شاید شما فکر کنید که تمرینات بدنسازی فقط مخصوص ورزشکاران است در حالی که تقویت عضلات گردن یا سایر نقاط بدن به‌طور روزانه، مزایای بسیاری برایتان دارد، مخصوصا اگر شما بیشتر اوقات بی‌حرکت هستید یا در اداره و پشت میز کار می‌کنید. گردن یکی از ضعیف‌ترین و شکننده‌ترین قسمت‌های بدن است، بنابراین تقویت آن علاوه بر جنبه زیبایی شناختی، باعث استحکام عضلات حمایت‌کننده گردن و در نتیجه جلوگیری از حالت‌های نامناسب بدنی و التهابات در پایان روز می‌شود. به این ترتیب در طولانی مدت از دردهای مزمن و حتی صدمات جلوگیری خواهد شد. 


تمرین‌های حرکتی مفید برای تقویت عضلات گردن و جلوگیری از گردن درد


تمرین اول 


دستان خود را روی هم پشت سر خود بگذارید و آرنج‌ها را از دو طرف بکشید؛ با کمک دست‌ها، سر را به جلو هل بدهید، در همین حال، به کمک عضلات گردن در مقابل جلو آمدن سر مقاومت کنید و سعی کنید سر را به سمت عقب ببرید. چند ثانیه در این حالت فشار باقی بمانید و سپس رها کنید. این تمرین را سه بار در روز و هر بار ۲۰ مرتبه تکرار نمایید. 


تمرین دوم 


برعکس تمرین اول است. به این ترتیب که دستان خود را روی هم بر روی پیشانی قرار داده و سر را به سمت عقب هل بدهید، همزمان به کمک عضلات گردن، در مقابل عقب رفتن سر مقاومت کرده و سر را به جلو هل بدهید.

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز