title
کد خبر: 47559
00
بودجه فعلی پاسخگوی هزینه‌های بیماران مبتلا به ام اس نیست

نائب رئیس انجمن «ام. اس» ایران گفت: بیماری ام اس سرانجام، وارد لیست بیماری‌های خاص شد که این اتفاق مبارکی است و از کمیسیون تلفیق مجلس سپاسگزاریم که به درخواست مردم و این بیماران جامعه عمل پوشاندند، اما بودجه فعلی پاسخگوی هزینه‌های بیماران مبتلا به ام اس نیست و قادر به پوشش درمانی آنان در طول سال نخواهیم بود.

به گزارش بهداشت نیوز،دکتر محمدعلی صحرائیان با اشاره به آمار مبتلایان به ام اس در کشور و تهران افزود: در کشور حدود ۵۶ هزار نفر و در تهران ۲۰ هزار نفر به بیماری ام اس مبتلا هستند که تامین هزینه های آنها بسیار دشوار است.

وی با اشاره به هزینه های درمان مبتلایان به ام اس ادامه داد: درمان بیماران شامل طیف گسترده ای از مصرف دارو که تولید داخل یا خارج از کشور باشد، قیمت ها و فرانشیزی که بیماران پرداخت می کنند، است که فشار مالی مضاعفی به خانواده های بیماران تحمیل می کند. برخی از داروها تحت پوشش بیمه هستند، اما برخی بیماران بابت تامین دارو ماهانه یک تا یک و نیم میلیون تومان و حتی بیشتر پرداخت می کنند.

نائب ریس هیات مدیره انجمن ام اس بیان کرد: بیماران علاوه بر مصرف دارو ممکن است نیازمند انجام اقدامات دیگری نظیر توانبخشی منظم، آزمایشات مکرر، تصویربرداری ام آر آی هستند که اگر هزینه انجام این موارد را به مخارج دارویی اضافه کنیم، هزینه بیمار بسیار فراتر از یک و نیم میلیون تومان خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به هزینه های سرسام آور درمان مبتلایان به ام اس، از مجلس خواستار افزایش و اختصاص بودجه بیماران خاص جدید هستیم تا بخشی از مخارج درمانی آنان کاهش پیدا کند و در عین حال روند خدمت رسانی به شکل مطلوب انجام شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز