title
کد خبر: 47679
00
مطالبات پرستاران مانند پزشکان بر حق است

رئیس نظام پزشکى از هم‌گامى جامعه پزشکى با پرستاران براى احقاق حقوقشان خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، ایرج فاضل رئیس سازمان نظام پزشکى در مراسم روز پرستار که امروز در سالن همایش هاى بین المللى برگزار شد، گفت: پرستارى و پزشکى در هم تنیده شده اند و جاى پرستاران در نظام پزشکى خالى است.

وى ادامه داد: پزشکى، بدون حضور پرستاران معنا ندارد، مطالبات پرستاران مانند پزشکان بر حق است و باید به آن توجه کرد.

 

فاضل با بیان اینکه پرستاران کار حیات بخش و دشوارى دارند، عنوان کرد: تنها پرستاران هستند که معناى سختى و دشوار کار این حرفه را درک مى کنند، مراقبت از بیماران با ساعت کارى بالا جاى تقدیر دارد.

 

رئیس سازمان نظام پرستارى خاطرنشان کرد: جاى پرستاران و پزشکان در قلب مردم است و پرستاران براى مردم عزیز هستند.

 

کمبود شدید پرستار در بیمارستان ها

 

وى با بیان اینکه در آموزش پرستارى وضع مطلوبى داریم، تاکید کرد: اکنون در بیمارستان ها با کمبود شدید پرستار مواجه هستیم و از طرفمى شنویم که شمار زیادى از پرستاران بیکار هستند و این نوعى پارادوکس است.

 

فاضل افزود: خدمت به مردم، بزرگترین توفیق الهى است و با حفظ کرامت انسانى و احترام به مردم این موضوع تحقق پیدا مى کند، اکنون در جامعه مشکلات اخلاقى داریم و متاسفانه سطح اخلاق رو به افزایش نیست، این پرستاران و افراد تحصیلکرده هستند که باید آن را اصلاح کنند و با حفظ کرامت انسانى و حقوق مردم ممکن است.

 

رئیس سازمان نظام پرستارى تصریح کرد: بعد از انقلاب شاهد حضور پرستاران مرد در کشور بودیم که بسیارى از گره ها و مشکلات را حل کرد، باید توجه داشت که وجود مردان در این رشته بسیار حائز اهمیت است.

 

وى یادآور شد: جامعه پزشکى با پرستارى همگام است تا بتوانند در احقاق حق خود موفق عمل کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز