title
کد خبر: 47844
00
حمایت از  ایده‌های خوب برای گسترش بازار گیاهان دارویی

مجری طرح ملی توسعه گیاهان دارویی گفت: اصلی‌ترین برنامه وزارت جهاد کشاورزی در حوزه گیاهان دارویی، ایجاد و گسترش بازار در داخل و خارج کشور است.

به گزارش بهداشت نیوز، پیمان یوسفی‌آذر مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح ملی توسعه گیاهان دارویی با اشاره به برگزاری نمایشگاه گیاهان دارویی از ۲۵ تا ۲۷ بهمن‌ماه، در برج میلاد گفت: هدف اصلی از برگزاری این پویش ملی که با نمایشگاه جانبی همراه است، فرهنگ‌سازی برای استفاده بیشتر از گیاهان دارویی، به وجود آوردن یک بستر برای توسعه صادرات گیاهان دارویی و نمادسازی ملی گونه‌هایی همچون زعفران و گل‌محمدی است، همچنین در پایان این همایش سه روزه از برگزیدگان بخش گیاهان دارویی با حضور مقامات کشوری تجلیل به عمل می‌آید.

یوسفی‌آذر افزود: از آحاد مردم، همه فعالان و نیز سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود در این نمایشگاه شرکت کنند که با حضور آنان، یک وفاق ملی و همدلی عمومی برای توسعه گیاهان دارویی به وجود آید.

 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با تبیین لزوم توجه به گیاهان دارویی، گفت: محصولی مثل زعفران، درمان قطعی بیماری‌هایی همچون افسردگی و سوء‌هاضمه است و خطر آلزایمر را کاهش می‌دهد، ما وظیفه داریم با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم، بازارهای زعفران دنیا را به انحصار ایران در بیاوریم. همچنین داروهای دامی، رنگ‌دهنده‌های طبیعی و عطرهای گیاهی همگی در زمره گیاهان دارویی دسته‌بندی می‌شوند که برای تجاری سازی آن‌ها تلاش می‌کنیم.

 

وی با اشاره به این نکته که بعضی معتقد هستند زعفران گران است، گفت: معتقدیم اگر از هزینه‌های اشتباه خود برای خرید فست فود، روغن‌های غیرضروری و ... کم کنیم، می‌توانیم استفاده از زعفران را به برنامه ثابت روزانه خود تبدیل کنیم.

 

یوسفی‌آذر تأکید کرد: از همه شرکت‌هایی که برای تجاری سازی و گسترش بازار گیاهان دارویی ایده‌های خوب داشته باشند، حتما حمایت می‌کنیم و وام شش درصدی بدون بهره به آن‌ها اختصاص می‌دهیم، همچنین بسته‌های حمایتی دیگر نیز وجود دارد.

 

وی با ذکر این نکته که طبق قانون، وزارت جهاد کشاورزی مسئول تنظیم بازار در بخش گیاهان دارویی است، افزود: برای برنامه ششم توسعه، هدف‌گذاری دو و نیم میلیارد دلاری برای صادرات گیاهان دارویی داشته‌ایم که تاکنون ۴۰۰ میلیون دلار از صادرات گیاهان دارویی نصیب کشور شده است.

 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اخیرا این وزارتخانه تفاهم‌نامه‌ای با جهاد دانشگاهی در زمینه گیاهان دارویی امضا کرده است، گفت: مرکز رشد مشترک گیاهان دارویی با همکاری دانشکده داروسازی دانشگاه تهران به زودی تأسیس می‌شود که حلقه وصل گیاهان دارویی و داروهای گیاهی خواهد بود.

 

لازم به ذکر است، این نشست با یک ساعت و نیم تأخیر در دفتر کاری مشاور وزیر برگزار شد و چند دقیقه‌ای بیشتر به طول نکشید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز