title
کد خبر: 47907
00
 10 مشکل کلافه کننده بانکی و راه حل هایشان

فعال کردن هر یک از سرویس‌های بانکی مانند تلفنبانک و اس‌ام‌اس‌بانک و اینترنت‌بانک نیاز به مراجعه جداگانه و پر کردن فرم‌های مخصوص دارد. برای فعال کردن اینترنت بانک بر خلاف اس‌ام‌اس بانک باید حتما به همان شعبه‌ای که حساب دارید مراجعه کنید.

به گزارش بهداشت نیوز: فعال کردن هر یک از سرویس‌های بانکی مانند تلفنبانک و اس‌ام‌اس‌بانک و اینترنت‌بانک نیاز به مراجعه جداگانه و پر کردن فرم‌های مخصوص دارد. برای فعال کردن اینترنت بانک بر خلاف اس‌ام‌اس بانک باید حتما به همان شعبه‌ای که حساب دارید مراجعه کنید.

 این روزها که بانک‌ها وام نمی‌دهند و سپرده‌گذاری هم فعلا جذابیت زیادی ندارد، دل‌مان را تنها می‌توانیم به همین خدمات ریز تقریبا به درد بخورشان خوش کنیم. برای استفاده از بعضی از این خدمات هم تازه باید کلی دردسر بکشیم. مثلا شما برای ثبت‌نام اینترنت بانک‌تان باید حتما به همان شعبه‌ای که در آن حساب دارید مراجعه کنید فرم مخصوص پر کنید.

 اگر همان لحظه خواستید تلفن بانک‌تان را هم فعال کنید باید یک فرم دیگر با رعایت تمام تشریفات پر کنید. البته خدمات هیجان‌انگیزی مانند برداشت وجه بدون استفاده از کارت هم در حال راه‌اندازی است. در گزارش امروز نگاهی کرده‌ایم به این خدمات ریز به درد بخور و نحوه استفاده از آنها.

  اس‌ام‌اس بانک‌مان را چطور عوض کنیم؟

اگر شما هم جزو کسانی هستید که برای اطلاع از گردش حساب‌تان به اس‌ام‌اس‌های بانک متکی هستید در شرایطی که شماره موبایل‌تان را عوض کردید یا به هر دلیل برای خط‌تان مشکلی به وجود آمد برای ثبت شماره جدید در بانک هیچ راهی جز مراجعه حضوری ندارید. هیچ کدام از بانک‌های کشور حاضر نیستند این کار را تلفنی انجام دهند. نکته مثبت این است که برای ثبت شماره جدید لازم نیست حتما به همان شعبه‌ای که حساب باز‌ کرده‌اید، مراجعه کنید. همه شعبه‌های بانک مورد نظر آماده هستند شماره اس‌ام‌اس بانک‌تان را عوض کنند یا اگر تا به حال آن را فعال نکرده‌اید برای‌تان این کار را انجام دهند. اگر از قبل این سرویس را فعال کرده باشید فقط داشتن یک کارت شناسایی معتبر کافی است اما اگر تازه می‌خواهید آن را فعال کنید باید شناسنامه و کارت ملی همراه‌تان باشد و از هر کدام هم کپی تهیه کرده باشید. پس از پر کردن فرم مربوطه در شعبه بانک این سرویس همان لحظه برای‌تان فعال خواهد شد.

برداشت مستقیم برای پرداخت قبوض را چگونه فعال کنیم؟

یکی از خدمات دیگری که در حال حاضر در نظام بانکی ارائه می‌شود برداشت مستقیم برای پرداخت قبوض یا قسط‌ها از حساب مشتری با اجازه او است. برای فعال کردن این سرویس باید به شعبه‌ای که در آن حساب دارید بروید و فرم مخصوص این کار را پر کنید. از آن به بعد تا زمانی که این سرویس را غیر‌فعال نکنید سر موعد بانک از حساب شما برای پرداخت قبض‌ها و قسط‌هایی که شماره آن را در فرم نوشته‌اید از حساب‌تان پول برداشت می‌کند. شما در هر مرحله‌ای می‌توانید از این کار انصراف دهید یا اینکه شماره حساب مورد نظرتان را عوض کنید.

چطور پول‌تان را از یک موسسه بدون مجوز بگیرید

در سال‌های اخیر تعداد موسسه‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه بدون مجوز به شدت افزایش یافت و خیلی‌ها به امید سود بیشتر وگرفتن وام، پول‌های‌شان را در این موسسه‌ها سپرده‌گذاری کردند حالا با روشن شدن ماجرا برای گرفتن پول‌شان با مشکل مواجه شده‌اند. در مورد صندوق‌هایی که ادغام شده‌اند تمام تعهدات بر عهده موسسه یا بانکی است که صندوق مورد نظر در آن ادغام شده اما در مورد صندوق‌هایی که هنوز ادغام نشده‌اند مسئولیت هنوز با بانک مرکزی است. اگر از پس دادن پول‌تان خودداری کردند به بانک مرکزی شکایت کنید.

چگونه بدون استفاده از کارت موجودی بگیریم یا پول برداشت کنیم؟

دریافت موجودی بدون استفاده از کارت، سرویسی است که در حال حاضر همه بانک‌ها ارائه می‌دهند. برای این کار می‌توانید کد #733* را وارد کنید و مرحله به مرحله پیش بروید یا کد دستوری خود بانک را وارد کنید. غیر از این از طریق اینترنت‌بانک هم به شرطی که شماره کارت‌تان و رمز دوم را بلد باشید می‌توانید موجودی بگیرید یا حتی وجه انتقال دهید. اما از این موضوع جذاب‌تر برداشت پول از دستگاه خودپرداز بدون همراه داشتن کارت است. این سرویس در حال حاضر توسط برخی بانک ها راه‌اندازی شده است.

 برای این‌کار با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانکمربوط و با انتخاب سرویس «ایجاد برداشت بدون کارت» با وارد کردن مبلغ، رمز دوم 5 تا 12 رقمی‌ و شماره موبایل یک شماره قبض برداشت بدون کارت (Ticket) 10 رقمی ‌ایجاد می‌شود با وارد کردن شماره Ticket دریافت شده و نیز رمز Ticket می‌توان مبلغ مورد نظر را در یک یا چند مرحله برداشت کرد. هر مشتری در روز تا 3 مرتبه و تا سقف دو میلیون ریال می‌تواند قبض برداشت بدون کارت ایجاد کند.

با کارت گم شده چه کنیم؟

در شرایطی که کارت بانکی‌تان گم شد باید در سریع‌ترین زمان آن را به اطلاع بانک برسانید. در هر ساعت از شبانه‌روز، تلفن‌بانک‌ بانک‌ها آماده هستند درخواست مفقودی را ثبت و کارت را از رده خارج کنند. اصلا این کار را به فردا و باز شدن بانک‌ها موکول نکنید. برای دریافت کارت جدید هم باید به همان شعبه‌ای که حساب دارید مراجعه کنید. اگر از قبل و از طریق تلفن بانک درخواست مفقودی کرده باشید دیگر نیازی به پر کردن فرم نیست اما اگر این کار نکرده باشید باید فرم‌های مربوطه را در بانک پر کنید. معمولا 24 ساعت طول می‌کشد تا کارت جدید‌تان فعال شود. اما در اکثر بانک‌ها همان لحظه به شما کارت جدید می‌دهند.

رمز اشتباه، کارت را می‌سوزاند

با وارد کردن سه بار پشت سر هم رمز به صورت غلط کارت بانکی شما می‌سوزد. این یعنی شما باید به فکر گرفتن یک کارت جدید باشید. البته قبل از درخواست باید به شعبه‌ای که کارت را ضبط کرده بروید و کارت از رده خارج شده را به یکی از شعبه‌های بانکی که آن را صادر کرده ببرید.

برای یک بار واریز حساب جدید باز نکنید

اگر هنگام دریافت خسارت از یک شرکت بیمه یا موارد مشابه، ارگان مربوطه بخواهد در یک بانک مشخص حساب معرفی کنید. می‌توانید به جای حساب باز کردن از بانک خودتان بخواهید این مشکل را برای‌تان حل کند. با توافق‌هایی که بانک‌ها با هم دارند فقط با یک تاخیر یک روزه پول به آن بانک و از آنجا به حساب شما واریز می‌شود.

چطور رمز دوم بگیریم؟

رمز دوم کلید دسترسی به تمام خدمات الکترونیک در بانک‌ها است. برای گرفتن رمز دوم کارت‌تان دو راه دارید. راه آسان این است که پای یک دستگاه خودپرداز بروید و گزینه دریافت یا تغییر رمز دوم را انتخاب کنید. پس از این کار و انتخاب رمز مورد نظر یک رسید به شما داده می‌شود که حاوی رمز دوم است. اگر می‌خواهید رمز دوم بگیرید و تا به حال این کار را نکرده‌اید دستگاه فقط از شما رمز چند رقمی ‌کارت‌تان را می‌خواهد اما اگر از قبل رمز دوم را گرفته باشید و حالا بخواهید آن را تغییر دهید حتما باید رمز دوم قبلی را یادتان باشد. راه دوم این است که به شعبه بروید و از آنها بخواهید برای‌تان رمز دوم صادر کنند. در این شرایط اگر رمز قبلی هم یادتان نباشد به شرط به همراه داشتن مدرک شناسایی معتبر این کار انجام پذیر است.

خودپرداز‌ها هشدار «شناسه اشتباه است» نمی‌دهند

درصد بسیار بالایی از مردم به جای استفاده از تلفن بانک و اینترنت بانک ترجیح می‌دهند قبض‌های‌شان را از طریق دستگاه‌های خودپرداز پرداخت کنند. نقطه ضعف این روش نسبت به دو روش ذکر شده این است که هنگام پرداخت قبوض باید توجه کنید که شناسه قبص حتما درست باشد چون دستگاه به شما اخطار «شناسه اشتباه» را نمی‌دهد. به این ترتیب ممکن است شما قبض شخص دیگری را پرداخت کنید. تازه با خیال راحت هم به منزل برگردید و در نوبت بعد با اعلام بدهی قبلی وقتی برای پیگیری ماجرا به اداره مربوطه می‌روید، متوجه عمق فاجعه شوید.

چطور برای فعال کردن اینترنت‌بانک ثبت‌نام کنید

فعال کردن هر یک از سرویس‌های بانکی مانند تلفن بانک و اس‌ام‌اس بانک و اینترنت بانک نیاز به مراجعه جداگانه و پر کردن فرم‌های مخصوص دارد. برای فعال کردن اینترنت بانک بر خلاف اس‌ام‌اس بانک باید حتما به همان شعبه‌ای که حساب دارید مراجعه کنید. فرم مربوطه را پر کنید و کپی شناسنامه و کارت‌ ملی ‌ هم نیاز است. این فرم‌ها هر چند به صورت مجازی هم در سایت بانک وجود داد اما وقتی پر کردید برای تحویل و امضای آن باید دوباره به شعبه بروید، انگار بلیت کنسرت رزرو کرده باشید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز