title
کد خبر: 47910
00
برگزاری هفته جهانی مغز در سراسر کشور

هفته جهانی آگاهی از مغز با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی اوایل اسفند ماه امسال درسطح کشور برگزار می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، هفته آگاهی از مغز یک رویداد سالانه است که از سال 1996 به طور رسمی در هفته سوم ماه مارس (اسفندماه) آغاز می شود و درسال 2014 در بیش از 55 کشور و در قالب 86 کمپین در نقاط جهان برگزار شد.


به منظور برگزاری هرچه بهتر این رویداد، نشست هم اندیشی با حضور مسوولان و نمایندگان سازمان ها، نهادها، انجمن های علمی و مراکز مردم نهاد(سمن ها)، برای ایجاد همکاری، هماهنگی و تشریک مساعی، در محل ستاد علوم و فن آوری های شناختی در تهران برگزار شد و ضمن ارائه پیشنهاداتی در خصوص نحوه برگزاری بهتر هفته آگاهی از مغز، بر ساده بودن فهم اطلاعات، استمرار تبلیغات، فعالیت های مستمر پژوهشی و بهره گیری از بخش های مختلف در حوزه های ستادی و اجرایی در سطح کشور تاکید شد.


در این نشست، محمدتقی جغتایی مشاور ارشد ستاد علوم شناختی در امر آموزش و ترویج اعلام کرد: با حمایت ها و برنامه ریزی های ستاد علوم شناختی، برنامه های متنوعی در حوزه مغز و آگاهی از مغز با هدف حفظ و ارتقای آن و افزایش دانش در جامعه تدوین و در حال اجرا است.


دکتر جغتایی افزود: هفته آگاهی از مغز امسال برای سومین بار متوالی در کشور برگزار خواهد شد تا ضمن ارایه آموزش ها و پرداختن به طرح های تحقیقاتی، زمینه شناسایی بیماری ها و اختلالات در حوزه های مغز بویژه در کودکان برای پیشگیری و درمان آن فراهم شود.


مشاور ارشد ستاد علوم شناختی یادآورشد: استفاده ازتمامی ظرفیت ها، امکانات و پتانسیل ها برای ارتقای فعالیت های مغزی و راه های گسترش دانش مغز از جمله سیاست های ستاد علوم شناختی است.


هفته آگاهی از مغز، با حمایت های ستاد علوم شناختی و همکاری مراکز و نهادها از چهارم تا دهم اسفندماه امسال در نقاط مختلف کشور برگزار می شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز