title
کد خبر: 47916
00
اسکراب لب‌ با کمک نعناع و شکلات!

برای لایه‌برداری از لب‌ها می‌توانید روغن نعناع فلفلی، کره کاکائو، روغن نارگیل و چیپس شکلات را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیر شوند. سپس با استفاده از انگشت‌تان خمیر را روی سطح لب‌ها بمالید و کمی ماساژ دهید تا مواد جذب پوست لب شوند. بگذارید چند دقیقه بماند و بعد با آب‌گرم لب‌های خود را بشویید.

به گزارش بهداشت نیوز، معمولا در طول فصل زمستان اغلب اجزا بدن از جمله لب‌ها خشک و ترک‌خورده می‌شوند. خیلی از ما برای رفع این مشکل به ناچار از چرب لب‌ها و رژ‌لب‌هایی استفاده می‌کنیم که مواد اصلی تشکیل دهنده‌شان شیمیایی است و مصرف آن‌ها نمی‌تواند صد در صد برای بدن ما بی‌ضرر باشد. همه ما به خوبی می‌دانیم که طبیعت و زمین همیشه برای ما مواد مفیدی در بر دارند که استفاده از آن‌ها علاوه بر اینکه بی‌خطر و بی‌ضرر است، بسیار مفید هم هست. شکلات یکی از پرطرفدار‌ترین خوراکی‌های روی زمین است و احتمالا کسی پیدا نمی‌شود که عاشق طعم و مزه بی‌نظیر آن نباشد. 
کاکائو اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده شکلات است و مصرف آن خواص بسیار زیادی برای سلامت و زیبایی بدن ما دارد. نعناع هم که احتمالا معرف حضور بیشتر شما هست و خودتان به خوبی می‌دانید که استفاده از آن حلال بسیاری از مشکلات وابسته به سلامت بدن ما است. برای مثال، از بر طرف کردن بوی بد دهان گرفته تا دل‌درد و نفخ‌ شکم. اما امروز و در این مطلب  با خواص شگفت‌انگیز شکلات و نعناع بر رفع خشکی و ترک‌خوردگی پوست لب‌ها آشنا خواهید شد تا با استفاده از این درمان طبیعی و البته خوشمزه این عارضه ناخوشایند را به طور کامل برطرف کنید.


اما چگونه این چرب لب و اسکراب کننده طبیعی را در منزل تهیه و استفاده کنیم؟


مواد لازم:


- کره کاکائو ۱ قاشق غذا‌خوری
- روغن نارگیل یک و یک‌دوم قاشق غذا‌خوری
- پماد ویتامین E نصف قاشق چای‌خوری
- چیپس شکلات (شکلات کوچک و نازک) ۱۰ تکه
- روغن نعناع فلفلی ۳ تا ۴ قطره
- یک عدد ظرف مناسب ماکروویو
تهیه این چرب لب طبیعی بسیار ساده و آسان است. کافی است تا تمام مواد را در یک ظرف قابل استفاده در ماکروویو ریخته و آن را در ماکروویو قرار دهید تا آب شوند. تقریبا ۱ دقیقه کافی خواهد بود. سپس مواد را هم زده تا به خوبی با هم مخلوط شوند. حالا مواد را در ظرف کوچک‌تری ریخته و صبر کنید تا خنک شود. بعد از اینکه کمی خنک شد با انگشت یا یک قلموی آرایشی آن را روی تمام سطح لب‌تان بمالید. 


اسکراب لب با استفاده از شکر


آیا تا به حال لب‌های خود را اسکراب یا لایه‌برداری کرده‌اید؟ بیشتر ما این موضوع مهم را فراموش می‌کنیم که یکی از موارد مهم در برطرف کردن خشکی لب از بین‌بردن پوست‌های مرده روی آن است. 


مواد لازم:


- شکر (می‌توانید از انواع مختلف شکر استفاده کنید، شکر قهوه‌ای یا شکر معمولی که سفید رنگ است) ۲ قاشق چای‌خوری.
- عسل ۱ قاشق چای‌خوری
- روغن بادام ۱ قاشق چای‌خوری
تمام مواد را در یک کاسه مناسب ریخته و خوب با هم مخلوط کنید تا خمیر شوند. سپس با استفاده از انگشت‌تان خمیر را روی سطح لب‌ها بمالید و  کمی ماساژ دهید تا مواد جذب پوست لب شوند. بگذارید چند دقیقه بماند و بعد با آب‌گرم لب‌های خود را بشویید.

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز