title
کد خبر: 48092
00
تهدید سلامت بیماران خاص با بدعهدی بیمه ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بیمه ها درخواست کرد معوقات داروخانه های هلال احمر را سریع تر پرداخت کنند تا تهیه داروهای بیماران خاص با مشکل مواجه نشود.

به گزارش بهداشت نیوز، همایون هاشمی  با تاکید بر اینکه سازمان های بیمه گر تامین اجتماعی و خدمات درمانی باید هر چه سریع تر بدهی خود را به داروخانه های هلال احمر  برای تامین داروهای مورد نیاز مردم پرداخت کنند، گفت: در دنیا صنعت بیمه سودآور است اما در ایران به دلیل وابستگی بیمه ها به ویژه تامین اجتماعی و سلامت به بودجه های دولتی اغلب اوقات با مشکلات بودجه ای مواجه می شوند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تامین داروهای خاص از دغدغه های جمعیت هلال احمر است، ادامه داد: اگر بیمه ها در پرداختی ها تاخیر داشته باشند فشار نقدینگی بر داروخانه های هلال احمر وارد شده و کمبود نقدینگی تاخیر در تامین و تهیه داروها به ویژه داروهای خاص را به دنبال دارد.

وی جمعیت هلال احمر را بازوی ارگان های سلامت دانست و گفت: تامین کامل داروهای موجود در کشور از وظایف هلال احمر است بنابراین نباید کمبود نقدینگی داروخانه های این نهاد را با مشکل مواجه کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وابستگی تامین اجتماعی به بودجه دولتی باید کاهش یابد، افزود: بیمه های تخصصی و تجاری مشکل بودجه ای ندارند اما بیمه های خدمات درمانی نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و سلامت به دلیل وابستگی به دولت در گرداب کمبود بودجه فرو رفته اند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه دولت باید هر چه سریع تر مطالبات تامین اجتماعی را پرداخت کند، تصریح کرد: بیمه یک توافق و قرارداد دو طرفه میان بیمه گر و بیمه شده و همان اندازه که بیمه شده به تعهدات خود عمل می کند انتظار دارد که خدمات به نحو احسن نیز ارائه شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: می طلبد دولت در دو ماه باقیمانده از سال جاری برای پرداخت مطالبات صنعت دارو چاره اندیشی کند زیرا در صورت بی توجهی مردم متضرر می شوند


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز